مشکلات صنف طلا با پرداخت تسهیلات ارزان

مشکلات صنف طلا با پرداخت تسهیلات ارزان

دبیر اتحادیه طلا و جواهر از حل مشکلات صنف طلا با پرداخت تسهیلات ارزان خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد،نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با ایبِنا، درباره استفاده از این ابزار تامین مالی، توضیح داد: امسال سال جهش تولید نامگذاری شده، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای صنف طلا و جواهر در این ایام، با رکود قابل توجهی مواجه شده‌ایم به طوری که حدود ۳۰ درصد از واحدها تعطیل شدند که افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم از مهم ترین دلایل این موضوع است.

وی افزود: مشکلات دیگری نیز در زمینه تولید از جمله افزایش قیمت ارز و به تبع رشد قیمت مواد اولیه وجود دارد که باعث شده تا تولید کنندگان قدرت خرید مواد اولیه و دستگاه‌های به روز را نداشته باشند و در حال حاضر تولید تضعیف و مواد اولیه گران شده است.

به گفته بذرافشان، برای حل این مشکلات پرداخت تسهیلاتی با نرخ سود کم به واحدهای تولیدی بی شک کمک قابل توجهی به حل مشکلات تامین مالی بنگاه های اقتصادی خواهد کرد.  

دبیر اتحادیه طلا و جواهر درباره کارایی سامانه سککوک توضیح داد: استفاده از ابزارهای تامین مالی در زمینه صنف طلا و جواهر به طور قطع اثرات خوبی خواهد داشت. البته برای استفاده از این ابزار در صنف طلا و جواهر نیاز به بررسی و دقت نظر بیشتری است، زیرا بُعد فنی صنف طلا و جواهر بسیار اهمیت دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.