۸۸ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش گاز قرار گرفت

 ۸۸ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش گاز قرار گرفت

دوشنبه, اوت 3, 2020 - 11:22 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نفت گفت: در سال 92، 14 هزار روستا گازرسانی شده بود اما اکنون از عدد 33 هزار روستا عبور کرده‌ایم و 88 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش گاز قرار گرفته‌اند که این میزان پوشش گازرسانی در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاح گازرسانی به 77 روستا در خراسان رضوی اظهار داشت: در سال 92 در بودجه 93 یک بند ق پیشنهاد شد که به تصویب مجلس رسید. البته در سال 77 هم یک ایده‌ای از سوی بنده مطرح شد و دو طرح بیع متقابل گازی به ارزش 5 میلیارد برای گازرسانی به روستاها، صنایع و نیروگاه‌ها مطرح و اجرایی شد.

وی گفت: در سال 92، 14 هزار روستا گازرسانی شده بود اما اکنون از عدد 33 هزار روستا عبور کرده‌ایم و 88 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش گاز قرار گرفته‌اند که این میزان پوشش گازرسانی در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود.

وزیر نفت تصریح کرد: از ابتدای سال 92، کارگروهی برای مطالعه روشهای مختلف تامین انرژی پایدار و مطمئن تعیین کردیم و مطالعاتی در زمینه اینکه گازرسانی به روستاها به صورت CNG، خط لوله و یا LNG باشد، صورت گرفت. این مطالعات یک سال به طول انجامید و نتیجه این شد که از محل صرفه‌جویی در مصرف فرآورده‌های مایع گازرسانی به روستاها صورت گیرد. عده‌ای این طرح را نمایشی عنوان کردند اما در واقع ما پولی بابت آن دریافت نکرده بودیم، فقط اجازه گرفتیم آنچه را که می‌سوزد از محل حاصل از صادرات به نتیجه برسانیم.

نامدار زنگنه گفت: ایده ماده 12 قانون رفع موانع تولید را مطرح کردیم و مجلس نیز آن را تکمیل و به تصویب رساند. این مصوبه برای همه برد بوده است. از این بابت که امکان صادرات فرآورده فراهم شد برای دولت یک برد محسوب می‌شود. مردم بابت رضایتمندی از تامین انرژی و محیط زیست به جهت آلوده نشدن و عدم تخریب برنده بوده‌اند.

وی تاکید کرد: با اجرایی شدن این پروژه‌های گازرسانی، علاوه بر ایجاد صدها هزار اشتغال، تمامی تجهیزات و پیمانکاران نیز ایرانی بوده‌اند. هر کس در منزل خود برای خرید چند بخاری اقدام کرد که به این ترتیب میلیون‌ها تقاضا برای بخاری، شیرآلات و اتصالات به وجود آمد و حجم بالایی از اشتغال در کشور ایجاد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.