با رونمایی از پوستر؛ اجرای جشنواره ملی صنعت بیمه آغاز شد

با رونمایی از پوستر؛ اجرای جشنواره ملی صنعت بیمه آغاز شد

جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه با همکاری بیمه مرکزی و بیمه کوثر با رونمایی از پوستر این جشنواره آغاز به‌کار کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره با حضور رییس‌کل بیمه مرکزی، دبیر سندیکای بیمه‌گران، جمعی از هنرمندان، معاونان بیمه مرکزی و بیمه کوثر برگزار شد.

رییس‌کل بیمه مرکزی در این مراسم با بیان اینکه رسالت مشترک هنر و صنعت بیمه، کاهش دغدغه‌های مردم است، گفت: بهره‌گیری از زبان هنر در بیان مفاهیم هنری می‌تواند آحاد جامعه را با ظرفیت‌های صنعت بیمه بیش از پیش آشنا کند و همانگونه که رسالت هنر کاهش دغدغه‌های مردم است، صنعت بیمه نیز این قابلیت را دارد که میزان نگرانی‌های جامعه را به‌شکل محسوسی کاهش دهد.

غلامرضا سلیمانی با قدردانی از ابتکار شرکت بیمه کوثر برای برپایی این جشنواره و حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری در این نشست، خاطرنشان کرد: طرح مباحث بیمه‌ای در قالب هنر، یکی از برنامه‌های دیرینه صنعت بیمه است و اگر هنرمندان به‌صورت مستقیم با مولفه‌های بیمه‌ای سروکار داشته باشند، پیام‌های بیمه‌ای آسان‌تر به مخاطبان منتقل خواهد شد.

وی، تقویت باور بیمه‌ای در هنرمندان را زمینه‌ساز خلق آثار هنری در صنعت بیمه، دانست و اظهارکرد: اگر محصولات بیمه‌ای به‌خصوص بیمه‌نامه‌های زندگی و تامین‌آتیه، همگانی شود جامعه ما پویاتر و شاداب‌تر می‌شود.

رییس شورای‌عالی بیمه از گنجاندن دروس بیمه‌ای در کتب درسی مقاطع گوناگون تحصیلی و اجرای طرح “زنگ بیمه” به‌عنوان پروژه‌های موثر برای فرهنگ‌سازی بیمه‌ای یاد کرد و گفت: ابتکار عوامل برپایی نخستین جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه قابل تحسین است و به‌یاری خدا، تلاش تمامی همکاران، سندیکای بیمه‌‌گران و شرکت بیمه‌کوثر این است که در بالابردن ضریب نفوذ بیمه سهمی داشته باشیم.

تولید آثار هنری راه‌کار فرهنگ‌سازی بیمه

در ادامه این نشست مدیرعامل بیمه کوثر توسعه فرهنگ بیمه را در گرو مسئولیت‌‌‌پذیری همه اقشار جامعه دانست و افزود: جذب هنرمندان و تولید آثار هنری در صنعت بیمه یکی از راه‌کارهای فرهنگ‌سازی، توسعه فرهنگ بیمه و در نهایت افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه است.

مجید مشعلچی فیروزآبادی با بیان اینکه این جشنواره با راهبری بیمه مرکزی و سندیکای بیمه‌گران آغاز شد، اظهارکرد: دغدغه بیمه را باید به مساله جدی کشور مبدل کنیم تا اطمینان و آرامش در جامعه حکم‌فرما شود.

وی تاکیدکرد: امید است با همکاری جامعه هنرمندان و فعالان بیمه‌ای و نیز ایجاد اتاق‌های فکر، بسترهای نهادینه شدن بیمه در جامعه فراهم شود.

مدیرعامل بیمه کوثر اقتصاد، عملکرد شرکت‌های بیمه و فرهنگ بیمه را سه عامل موثر در افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه دانست و خاطرنشان‌کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارایه پوشش‌های بیمه‌ای براساس نیاز عموم جامعه و در نهایت ایجاد آرامش و رضایت مردم این امر محقق می‌شود.

مشعلچی فیروزآبادی ارتقای کیفیت زندگی مردم در مقابل حوادث و بیماری‌ها را یکی از وظایف کارشناسان صنعت بیمه برشمرد و افزود: فعالان این عرصه با ارایه پوشش‌های مناسب و بهره‌مندی از مدیریت ریسک می‌توانند با ارایه برنامه‌های پیشگیرانه برای کاهش دغدغه مردم و همچنین با فعالیت به‌صورت برخط در تسهیل و تسریع خدمت‌رسانی به ذی‌نفعان نقش موثری را ایفا کنند.

وی افزود: این جشنواره با اهدافی همچون آشنا کردن عموم مردم با موضوع بیمه، اطلاع‌رسانی درخصوص فعالیت‌ها و خدمات بیمه، اطلاع‌رسانی و ارایه راه‌کارهای زندگی بهتر از زمان تولد تا پیری، تبدیل ایران به پایگاه فیلم‌های مرتبط با مسایل بیمه و حمایت از افراد در رویارویی با حوادث طبیعی و غیرمترقبه، استفاده از جایگاه هنر در پرداختن به موضوع بیمه، تولید آثار فاخر و اثرگذار در زمینه بیمه با هدف زندگی بهتر و مبحث کرونا برگزار می‌شود.

مدیرعامل بیمه کوثر گفت: این جشنواره در سه بخش حرفه‌ای، مردمی و ویژه و در رشته‌های فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، نماهنگ، انیمیشن کوتاه، فیلم و عکس موبایلی آذر سال ۹۹ به مدت سه‌روز در تهران برگزار می‌شود.

گفتنی است در این مراسم دکتر سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز به اهمیت این جشنواره اشاره کرد و گفت: رییس‌کل بیمه مرکزی تصریح کرد انگیزه هنرمندان برای حضور در این جشنواره قابل ستایش است و باید به آن احترام بگذاریم، چرا که هنر، زبان دوست‌داشتنی مردم است.

در ادامه این آیین، قباد شیوا گرافیست و کامبیز درم‌بخش طراح و کاریکاتوریست مطبوعات نیز به طرح دیدگاه‌های هنری و اهمیت نگاه هنرمندانه به صنعت بیمه پرداختند و در پایان، از نخستین پوستر جشنواره ملی هنری صنعت بیمه رونمایی شد.

اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره فریدون جیرانی تهیه‌کننده، کارگردان و روزنامه‌نگار؛ غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ فرشاد نجفی‌پور روان‌شناس اجتماعی و عضو هیات‌مدیره ساتا؛ مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل شرکت بیمه کوثر؛ سیدمحمد کریمی رییس سندیکای بیمه‌گران ایران؛ حمید کردبچه رییس پژوهشکده بیمه؛ جلیل صحت تهیه‌کننده، کارگردان و روزنامه‌نگار؛ قباد شیوا طراح و گرافیست؛ مصطفی زندی مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی؛ ابوالفضل آقادادی کارشناس بیمه‌های غیرزندگی؛ محمد آلادپوش مدیر فیلمبرداری؛ کامبیز درم‌بخش گرافیست و کاریکاتوریست؛ کاوه خداشناس بازیگر، نویسنده و کارگردان؛ بهتاش صناعی‌ها نویسنده و کارگردان؛ احمدرضا عصاری معاون ارتباطات، امورمشتریان و بازاریابی بیمه کوثر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌خانی کارشناس فقه و بیمه؛ لاله کریمی کارشناس بیمه؛ محسن امیری‌زاده کارشناس حوزه اتکایی بیمه؛ مصطفی مقصودی کارشناس مالی بیمه؛ مرتضی کامرانی کارشناس بیمه‌های زندگی؛ محمدرضا مومنی کارشناس فناوری‌اطلاعات در حوزه بیمه‌گری؛ امیر کرم‌یزدی نویسنده و کارگردان؛ سمیه ولیان پژوهشگر هنر و علی زادمهر منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی هستند.

در نخستین جلسه این شورا، امیر کرم‌یزدی به‌عنوان دبیر جشنواره و فریدون جیرانی، جلیل صحت، محمد آلادپوش و بهتاش صناعی‌ها به‌عنوان داوران بخش فیلم‌وعکس و نیز قباد شیوا، کامبیز درم‌بخش و سمیه ولیان به‌عنوان داوران بخش پوستر انتخاب و با حکم رییس‌کل بیمه مرکزی، مدیرعامل بیمه کوثر و مدیر کل نظارت بر جشنواره‌ها و امور بین‌الملل معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدند.

این جشنواره با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرهای تجسمی آغاز به‌کار کرد و به‌زودی فراخوان و نحوه ارسال آثار و برگزاری جشنواره اطلاع‌رسانی می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.