استفاده از ظرفیت ماده ۱۰۰ مالیات الزامی نیست

استفاده از ظرفیت ماده ۱۰۰ مالیات الزامی نیست

چهارشنبه, اوت 12, 2020 - 13:32 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به ادامه تعطیلی قهوه خانه ها و تالارها در کشور، گفت: استفاده از ظرفیت ماده ۱۰۰ قانون مالیات الزامی نیست.

به گزارش دیوان اقتصاد,سعید ممبینی در گفت و گو با تسنیم در خصوص تعطیلی برخی واحد های صنفی و تداوم آن اظهار داشت: هر هفته ستاد ملی کرونا با رصد بازار و شرایط شیوع کرونا، در خصوص تداوم تعطیلی برخی صنوف و یا کاهش و افزایش آن تصمیم گیری می کند.
وی با اشاره به اینکه همچنان تالارها و قهوه خانه ها در کل کشور تعطیل است، گفت: آرایشگاه های زنانه و مردانه نیز مناطق قرمز تعطیلی است و به اصناف توصیه می کنیم سعی کنند با رعایت کامل پروتکل ها، همراهی لازم را داشته باشند تا مشکل در ادامه فعالیت آنها ایجاد نشود.
رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص مالیات صنوف نیز خاطر نشان کرد: هر ساله باید به سال مالیاتی اصناف رسیدگی شود که بخشی از صنوف از طریق اظهارنامه های مالیاتی درآمدها و هزینه های خود را اعلام می کردند و متناسب با سودی که داشتند و بر اساس ظرفیت قانون، یا مالیات پرداخت می کردند و یا معاف می شدند.
وی ادامه داد: واحدهای کوچک امکان نگهداری دفاتر مالی خود را ندارند. همچنین سال گذشته اتفاقاتی همچون، سیل، زلزله، تحریم و در نهایت نیز کرونا رخ داد، قانون اختیار داده که می توانند از مالیات مقطوع استفاده کنند.البته از این ظرفیت در سالهای گذشته نیز استفاده شده است.
ممبینی تصریح کرد: در کنار این قوانین، قرار شد سازمان امور مالیاتی از ظرفیت ماده 100 نیز استفاده کند، زیرا زمانی که برخی از مؤدیان نتوانند از عملکرد مالی خود دفاع کنند، این ظرفیتی که در ماده 100 وجود دارد، می تواند کمک حال آنها باشد.
رئیس اتاق اصناف ایران تأکید کرد: الزامی در استفاده مؤدیان از ماده 100 وجود ندارد و هر فردی که فکر می کند این ظرفیت برایش مطلوب است، از آن استفاده کند، در غیر این صورت می تواند از طریق اظهار نامه مالیاتی اقدام کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.