بازاریابان آنلاین شرکت‌های بیمه به شفافیت ملزم شدند

بازاریابان آنلاین شرکت‌های بیمه به شفافیت ملزم شدند

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای با ابلاغ بخشنامه‌ای به شرکت های بیمه، بر لزوم رعایت ضوابط همکاری عرضه‌کنندگان محصولات بیمه‌ای با بازاریابان برخط (آنلاین) تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، این بخشنامه در پی مشاهده تخلف برخی نمایندگان شرکت‌های بیمه در نحوه همکاری با شرکت‌های موسوم به استارت‌آپ بیمه صادر شده و در آن آمده است: بازاریابان برخط محصولات بیمه باید مجوزهای لازم را از نهادهای ذی‌صلاح در حوزه تجارت الکترونیک مانند «ای_ نماد» از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سامان دهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده باشند.
همچنین در این بخشنامه تاکید شده است: بازاریابان برخط باید ابزارهای لازم را به نحوی فراهم کنند که متقاضی خدمات بیمه ای بتواند مواردی نظیر قیمت نهایی محصول بیمه‌ای و مقایسه قیمت بین بیمه‌گران و میزان تعهدات بیمه‌گر را به درستی ارزیابی کرده و تصمیم گیری درستی انجام دهد. همچنین امکان انصراف پس از پایان ثبت سفارش برخط و قبل از صدور بیمه‌نامه برای متقاضی امکان پذیر باشد.
علاوه براین در بخش دیگری از این بخشنامه ضمن تاکید بر شفافیت و سادگی اطلاعات قبل و در فرآیند صدور بیمه، آمده است: مفاد فرم پیشنهاد بیمه، شرایط عمومی به ویژه استثنائات و محدودیت های محصول بیمه، باید در فرآیند فروش و قبل از ثبت تقاضا به نحوی مناسب برای متقاضی قابل مشاهده باشد و ضمن حفاظت از اطلاعت شخصی متقاضی، نمایندگان بیمه و کارگزاران رسمی بیمه موظفند نسخه‌ای از قرارداد همکاری با بازاریابان را حسب مورد برای شرکت بیمه ذیربط خود و بیمه مرکزی ارسال کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.