وزارت ارتباطات تا سقف 2 میلیارد ریال در مراکز شتاب دهنده سرمایه گذاری می کند

وزارت ارتباطات تا سقف 2 میلیارد ریال در مراکز شتاب دهنده سرمایه گذاری می کند

یک‌شنبه, اکتبر 30, 2016 - 16:39 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه تا سقف 2 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات در مراکز شتاب دهنده سرمایه گذاری می کند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، امیرحسین دوایی در جلسه شورای فناوری اطلاعات کرمانشاه در جهاد دانشگاهی استان افزود: به شرکت های زیرمجموعه این مراکز نیز تا سقف 300 میلیون ریال وام با کارمزد چهار درصد از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود.
وی سپس در بازدیدی که به همراه اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه از مرکز شتاب دهنده فناوری تیک داشت؛ گفت: شتاب دهنده یک موجود اقتصادی است که از یک طرف ایده و تیمی را می خرد و تبدیل به یک شرکت با ارزش می کند و از طرف دیگر آن را می فروشد.
وی ادامه داد که شتاب دهنده مانند یک سرمایه گذار عمل می کند و تا مدت محدودی سهامش را در یک شرکت خاص حفظ می کند و بعد از اینکه شرکت به بالاترین ارزش خود رسید آن را می فروشد و آن را به یک سرمایه گذار ریسک پذیر برای ادامه حیات واگذار می کند و خودش به سراغ ایده و مهارت جدیدی می رود.
وی بیان داشت که در کشور ما 20 سال است که وارد فضای فناوری اطلاعات شده ایم و تازه شیوه درست استفاده از این حوزه را پس از سعی و خطای فراوان یاد گرفته ایم هر چند خود ما هنوز صاحب فناوری در این حوزه نشده ایم.
دوایی در ادامه گفت: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سعی ما این است که فضای رقابت در گرفتن منابع دولتی را از بین ببریم و در این راستا اولویت مان را بر مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و در نهایت شتاب دهنده ها متمرکز کرده ایم.
به گفته وی، به این منظور در مراکز رشد از 500 تا یک میلیارد ریال اعتبار با تصمیم و داوری کارگروه استانی و سپس امضای وزیر پرداخت می شود، همچنین 150 میلیون ریال برای ساخت نرم افزار موبایلی به افراد حقیقی و حقوقی تسهیلات داده می شود.
دوایی در ادامه تاکید کرد که در مجموع در این حوزه به این نتیجه رسیده ایم نباید منتظر کمک های دولتی باشیم و آنچه اهمیت دارد وجود مشتری است که امروز در کشور ما 40 میلیون نفر کاربر گوشی های هوشمند داریم.
وی در پایان گریزی به سرشماری اینترنتی نیز زد و گفت که بیشترین مشارکت در شهرهای کوچک ما اتفاق افتاده در حالی که در تهران استقبال کمتر بوده است و دلیل این موضوع فقط مشوق های ثبت نامی نیست بلکه این موضوع نشان دهنده گسترش زیرساخت های ارتباطی در سراسر کشور بوده است.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.