بانک مرکزی پاکستان رسما از سرگیری همکاری بانکی با ایران را ابلاغ کرد

بانک مرکزی پاکستان رسما از سرگیری همکاری بانکی با ایران را ابلاغ کرد

جمعه, فوریه 26, 2016 - 12:51 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بانک مرکزی پاکستان با صدور بیانیه ای رسمی، به بانک ها و موسسات مالی این کشور اعلام کرد که با توجه به لغو تحریم ها، می توانند کانال های بانکی با ایران را دوباره فعال کنند.

بانک مرکزی پاکستان رسما از سرگیری همکاری بانکی با ایران را ابلاغ کرد

بانک مرکزی پاکستان با صدور بیانیه ای رسمی، به بانک ها و موسسات مالی این کشور اعلام کرد که با توجه به لغو تحریم ها، می توانند کانال های بانکی با ایران را دوباره فعال کنند.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل ازایرنا، در این بیانیه آمده است: در راستای تصمیم دولت این کشور برای اجرای قطعنامه 2231 سازمان ملل مبنی بر لغو تحریم های ایران، بانک مرکزی پاکستان نیز به بانک ها و موسسات مالی این کشور ابلاغ کرده است که تحریم های مربوط به مراوات بانکی با ایران لغون شده و فعالیت های اقتصادی معمول (میان ایران و پاکستان) در چارچوب قطعنامه یاد شده می تواند از سر گرفته شود.

هفته گذشته، دولت پاکستان با صدور اطلاعیه ای، رسما از برداشته شدن تمام تحریم ها از روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، 'اسلام آباد تمام روابط اقتصادی و تجاری خود را با تهران در زمینه های گوناگون شامل تجارت، سرمایه گذاری، فناوری، همکاری های بانکی، مالی و انرژی را رسما از سر می گیرد.'

در عین حال، در بیانیه بانک مرکزی پاکستان آمده است: به بانک ها و موسسات مالی پاکستان توصیه شده است که برخی فعالیت هایی را که ممکن است هنوز در فهرست (تحریم های) شورای امنیت سازمان ملل قرار داشته باشند و همچنین برخی ارزهای خارجی را که هنوز مشمول برخی محدودیت ها هستند، مدنظر داشته باشند.

این بیانیه به نوع فعالیت ها و ارزهایی که بانک مرکزی پاکستان ملاحظاتی نسبت به استفاده از آن در فعالیت های بانکی با ایران دارد، اشاره نکرده است.

این بیانیه می افزاید: انتظار می رود لغو تحریم ها و فعال شدن دوباره کانال های بانکی میان ایران و پاکستان، به عادی شدن فعالیت ها و همکاری های اقتصادی و روابط تجاری میان دو همسایه منجر شود.

پاکستان به دنبال سهم از دست رفته خود در بازار ایران

در همین حال، وزیر بازرگانی پاکستان نیز اخیرا با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت همکاری های تجاری میان کشورش و ایران به روزهای اوج، اعلام کرد که پاکستان به دنبال سهم از دست رفته خود در بازار صادرات به ایران است.

'خرم دستگیر خان' وزیر بازرگانی پاکستان در جلسه ای با عنوان توسعه صادرات محصولات کشاورزی به ایران گفت: این کشور به دنبال به دست آوردن مجدد جایگاه صادرات خود به ایران است و در زمان فعلی پاکستان برای صادرات محصولات کشاورزی به ایران در حال رایزنی با وزارتخانه های ذیربط در ایران است.

وی همچنین اعلام کرد که قرار است از وزیر کشاورزی جمهوری اسلامی ایران برای سفر به پاکستان دعوت شود.

خرم دستگیر خان افزود: مذاکرات میان ایران و پاکستان در زمینه کیفیت محصولات کشاورزی برای رسیدن به تفاهم بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از این مذاکرات امضای قرارداد همکاری دوجانبه است تا بتوان مشکلات اساسی را در مسیر صادرات محصولات کشاورزی به ایران رفع کرد.

وزیر بازرگانی پاکستان خاطر نشان کرد: ما با طرف ایرانی برای صادرات برنج، گندم و محصولات گوشتی به این کشور در تماس هستیم.

وی افزود: پاکستان سهم از دسته رفته خود در بازار صادرات ایران را دوباره به دست خواهد آورد.

اخیرا نیز مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلام ایران در پاکستان در نشستی با اصحاب رسانه این کشور، از آنان خواستار ایفای نقش خود برای فراهم کردن زمینه ارتقای مبادلات تجاری و روابط دوجانبه اقتصادی میان دو کشور همسایه شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.