راه ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران هموار می شود

راه ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران هموار می شود

چهارشنبه, نوامبر 2, 2016 - 12:32 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار می گوید، راه برای ورود سرمایه گذاران خارجی بویژه از کشورهای همسایه و مشترک المنافع شوروی سابق (CIS - سی آی اس) به بازار سرمایه ایران باز است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «یاسر فلاح» در سومین روز از هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری و سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2016) افزود: در پنج سال گذشته ارتباطات خوبی بین سازمان بورس با بورس های منطقه ای از جمله عمان، ترکیه و پاکستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به مشابهت بورس های ایران و استانبول از نظر ظرفیت گفت: این ارتباطات تاکنون در برخی موارد به امضای تفاهم نامه ها و بازدید کارشناسان دو طرف از امکانات و توانمندی های یکدیگر انجامیده است.

فلاح افزود: بورس ایران با دارا بودن نسبت 27 درصد سرمایه به تولید ناخالص داخلی، از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و سایر کشورها می توانند از این قابلیت و توانمندی استفاده کنند.

وی افزود: راه برای ورود سرمایه گذاران خارجی بویژه از کشورهای همسایه و CIS به بازار سرمایه ایران باز است و راهکارهای لازم به این منظور پیش بینی شده است که در آینده نزدیک اجرایی می شود.

پیش تر «حسین فهیمی» مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به اجرای پروژه های معینی برای جذب سرمایه گذار خارجی اشاره کرده و گفته بود، تسهیل دسترسی به بازار و توسعه شبکه در سطح داخل و عرصه بین الملل از جمله اقدام هایی بود که برای جذب سرمایه گذار خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام گرفت و منجر به افزایش دو برابری تعداد و حجم معاملات سرمایه گذاران خارجی شده است.

کشورهای عضو سی آی اس (کشورهای مستقل همسود) شامل روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی هستند. ترکمنستان عضو ناظر است.

معرفی قابلیت های نهادهای مالی داخلی و خارجی، توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، توانمندی های شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، ارایه خدمات نوین بانکی و بیمه ای، کمک به تشکیل سرمایه دراقتصاد ملی، افزایش ظرفیت ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در طرح های کلان ملی از مهمترین اهداف برگزاری Kish Invex 2016 است.

جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ارایه جدیدترین الگوهای تامین مالی برای طرح های سرمایه گذاری و تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه گذاران و مجریان طرح های سرمایه گذاری، از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای این رویداد است.  




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.