حوزه نظارت بانک توسعه تعاون الکترونیکی شد

حوزه نظارت بانک توسعه تعاون الکترونیکی شد

شنبه, نوامبر 5, 2016 - 15:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون از الکترونیکی شدن حوزه نظارت این بانک خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، در کارگاه آموزشی نظارت بر تسهیلات اعطایی بانک توسعه تعاون باقر فتاحی عضو هیئت مدیره، از الکترونیکی شدن حوزه نظارت این بانک خبر داد.
در این کارگاه آموزشی که با حضور حسن تاجیک مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری و کارشناسان مناطق شش گانه در ساختمان مرکز آموزش بانک برگزار شد، فتاحی ضمن اشاره به الکترونیکی کردن حوزه نظارت در بانک توسعه تعاون؛ تهیه، تنظیم و پیشنهاد سیاست ها، بررسی راهکارهای بهبود اعطای تسهیلات و ارائه پیشنهادهای ﻻزم به مدیریت امور اعتبارات، انجام بررسی‌های کارشناسی جهت بازنگری سقف اختیارات ارکان اعتباری بانک در چارچوب دستورالعمل ها، قوانین و مقررات مربوطه را از وظایف مهم حوزه نظارت دانست.
وی درباره مراجعه کارشناسان به شعب و ادارات ذیربط در مدیریت امور اعتبارات و بررسی عملکرد اعتباری آنها، مواردی را خاطر نشان کرد و افزود: ایجاد تعادل منطقی و کاربردی بین کل منابع و مصارف بانک، دریافت و بررسی آمار بدهیهای غیرجاری شعب و اقدامات انجام شده جهت پیگیری مطالبات و مطالعه و بررسی گزارشهای ارائه شده توسط شعب، بطور متناوب باید توسط کارشناسان حوزه نظارت پیگیری شود.
عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه افزود: تفکیک حوزه تخصیص و نظارت از دغدغه های اصلی مدیریت وقت بانک بوده است که با تقسیم بندی مناطق نیز این مشکل رفع شده است، و امید است با برنامه های جدیدی که برای حوزه نظارت تدوین کرده ایم، بتوانیم گزارش عملکرد مطلوبتری را در شش ماهه دوم سال از این حوزه داشته باشیم.
در ادامه حسن تاجیک مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری گفت: مفهوم نظارت یک مفهوم عام و فراگیر است و با نظارت صحیح می توان به سوی اهداف عالیه بانک با شیب تندتری حرکت کرد.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را انتقال تجربیات همکاران به هم دانست و مطالبی را درمورد پولشویی، جلوگیری از ریسک اعتباری، اجرای قوانین و مقررات ابلاغی از سوی بانک مرکزی و کاهش مطالبات غیر جاری در بانک توسعه تعاون ارائه نمود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.