بیمه زائرین امسال با سال های گذشته چه تفاوتی دارد؟

بیمه زائرین امسال با سال های گذشته چه تفاوتی دارد؟

شنبه, نوامبر 5, 2016 - 16:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بیمه زائرین اربعین حسینی طی چند سال اخیر مورد توجه مسئولین کشور قرار گرفته است و طی این سالها شرکتهای بیمه ای که متولی این امر شده اند. در قبال دریافت حق بیمه ای ناچیز تعهداتی را می پذیرند که در صورت وقوع حادثه خسارات زیان باری را متوجه این شرکت ها می کند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از پایشگر، این روزها در رسانه ها بیمه زائرین یکی از سوژه های اصلی است که متأسفانه برخی افراد به جای امیدواری و آرامش بخشیدن به مردم، با تصور دفاع از حقوق مردم به هر منبر و رسانه ای که می رسند خرید بیمه را یا نفی و یا از آن به عنوان اخاذی یاد می کنند. در صورتیکه با توجه به خطرات سفر به عراق می دانند که با بروز کوچکترین اتفاقی خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت که ممکن است خانواده یا خانواده هایی را سالیان سال بی سرپرست نماید و داغدار عزیزانشان شوند …. متأسفانه این قبیل افراد بدون اطلاع از خدمات اجتماعی صنعت بیمه به ذم بیمه در افکار عمومی می پردازند.
سال گذشته در جهت ارائه خدمات بیمه ای به زائرین برای مدت یک ماه سه پوشش بیمه ای برای هر نفر در نظر گرفته شده بود که بدون احتساب مالیات طرح اول۱۶۵/۱۳۸ ریال طرح دوم ۲۵۶/۸۸۱ریال و طرح سوم۴۴۰/۳۶۷ریال بود. که تعهدات طرح سوم که بالاترین سطح ارائه خدمات را داشت برای فوت به هر علت، ده میلیون تومان، فوت به علت حادثه یکصدو چهل میلیون تومان و هزینه های بیمارستانی پانزده میلیون تومان بود. این در حالی است که بیمه زائرین سال ۹۵ در قالب یک بسته با نازلترین حق بیمه(۱۷/۲۴۷ تومان) و بالاتر از سقف تعهدات سال گذشته تدارک دیده شده است. بطوریکه برای فوت عادی ۱۵ میلیون تومان، فوت به علت حادثه۱۹۳ میلیون تومان، هزینه بستری در بیمارستان ۱۵ میلیون تومان، هزینه سرپایی یک میلیون تومان و پرداخت خسارت بیماری ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بیمه دانا به عنوان بیمه گر منتخب زائرین سال ۹۵، در راستای ارائه خدمات مناسب به زائرین سعی کرده است پیش بینی های لازم را انجام دهد تا زائرین در آرامش کامل در این مراسم جهانی حضور یابند.
خدمات متفاوت بیمه دانا
بیمه دانا با اجاره آمبولانس های هوایی و زمینی، استقرار حدود ۲۰۰ نفر در کشور عراق و حدود ۲۵۰ نفر در مرزهای ورودی و خروجی، راه اندازی دفاتر ارائه خدمات بیمه ای به زائرین در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین، حله و کوت در کشور عراق، مشارکت با سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با استقرار نیروی های امداد رسان که تحت پوشش بیمه دانا قرار دارند، سعی بر ارائه خدمات همه جانبه به زائرین را دارد. با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و همچنین اقدامات زیربنایی که در جهت رفاه حال زائرین تدارک دیده شده است و ملاحظه توانمندی های بیمه دانا زائرین اربعین حسینی می توانند بدون کوچکترین دغدغه ای در روز اربعین حسینی به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند و احیاناً در صورت مواجه با هر حادثه ای از خدمات بیمه دانا استفاده کنند.
گفتنی است؛ هم اکنون ۱۵ روز تا برگزاری مراسم اربعین حسینی زمان باقی است و نیروهای پشتیبانی بیمه دانا در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین، حله و کوت جهت شناخت بیشتر مستقر شده اند.
در پایان یادآور می شود زائرین اربعین حسینی می توانند جهت اخذ روادید(ویزا) اقدام کنند و با دریافت “بیمه سلامت زائر” از خدمات ارزنده بیمه دانا که خادم بیمه ای زائرین است، بهره مند شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.