جذب سرمایه با امتیازهای اوراق

مشاور مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد :

جذب سرمایه با امتیازهای اوراق

یک‌شنبه, نوامبر 6, 2016 - 10:03 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مشاور مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: اگر امتیازاتی مانند تنوع اوراق بدهی ایجاد شود، مردم به جای سرمایه گذاری در بانک ها، به این بازارها روی می آورند.

به گزارش دیوان اقتصاد، کاظم دوست حسینی در گفتگو با ایبِنا، با اشاره به نقش بازار بدهی در نظام مالی گفت: با توجه به عرضه و معامله اوراق بدهی در بازار سرمایه و چالش های این بازار تا کنون تاثیر چشمگیری در بهبود نظام مالی نداشته است.
مشاور مدیرعامل بانک توسعه صادرات اظهارداشت: در شرایط فعلی که تامین مالی در انحصار بانک ها قرار دارد، رونق بازار بدهی در بورس با رشد اندکی همراه است، از سوی دیگر با ایجاد مقدماتی مانند رتبه بندی شرکت‌های تامین مالی و جلب اعتماد مردم به اوراق بدهی شاید خیلی زودتر باید راه اندازی این بازار مورد بررسی قرار می‌گرفت.
وی درباره اعتبارسنجی شرکت های تامین سرمایه بیان کرد: از طریق اعتبار سنجی شرکت‌های تامین سرمایه کمک شایانی به تامین مالی بدون واسطه به مردم می شود، در این خصوص برخی شرکت ها همکاری لازم را به عمل آورده اند اما مشکلات بروکراسی مانع از سرعت عمل می شود.
دوست حسینی افزود: طولانی بودن فرآیند اخذ مجوز از بورس و بانک مرکزی باعث شده تا مردم به جای حضور در این بازارها باز هم به بانک ها روی آورند، از سوی دیگر تنوع در عرضه اوراق های بدهی وجود ندارد، به طور مثال اوراق قرضه، بدهی یا مشارکت قابل تبدیل به سهام نداریم اگر امتیازاتی برای اوراق بدهی قائل شوند، مردم نیز تشویق به سرمایه گذاری در این بخش خواهند شد.
مشاور مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به حجم کم ارزش بازار سرمایه گفت: حجم نقدینگی موجود در بازار سرمایه بسیار کمتر از رقمی است که بانک ها در اختیار دارند، از سوی دیگر ابزار های مالی در این بازار به صورت تئوری وجود دارد نه عملی، با این اوصاف چاره ای جز رونق بازار بدهی برای کاهش فشار از بانک ها وجود ندارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.