امضای ۵۰ سند همکاری تجاری بین ایران و قزاقستان

امضای ۵۰ سند همکاری تجاری بین ایران و قزاقستان

یک‌شنبه, نوامبر 6, 2016 - 15:28 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا - آمریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران از امضای ۵۰ سند همکاری تجاری بین ایران و قزاقستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: مسیر تجارت ایران با قزاق‌ها از روند سینوسی خارج شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،ابوافضل کوده‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حجم تجارت ایران با قزاقستان خاطر نشان کرد: در سال ۲۰۱۴ صادرات ایران به قزاقستان ۲۰۸ میلیون دلار و واردات از این کشور ۱۷۹ میلیون دلار بوده است که نشان‌دهنده تراز تجاری مثبت ۲۹ است. در سال ۲۰۱۵ نیز صادرات به این کشور ۱۳۷ میلیون دلار و واردات از آن ۸۷ میلیون دلار بوده است که نشان‌دهنده تراز تجاری مثبت ۵۰ است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۵۵ سند همکاری بین ایران و قزاقستان امضاء شده و امیدواریم بتوانیم حجم تجارت خود با این کشور را افزایش دهیم.

مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا  - آمریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه بین مسوولان دو کشور، ادامه داد: صنعت، امور بانکی و مالی، بهداشتی و پزشکی، معدن، انتقال دانش فنی، کشت فراسرزمینی، حمل‌ونقل و محصولات کشاورزی از جمله مفاد مهم تفاهم‌نامه امضاء شده مابین ایران و قزاقستان است.

کوده‌ای در مورد اقلام عمده صادراتی و وارداتی از ایران به قزاقستان و بالعکس طی سال‌های گذشته یادآور شد: خرما، انگور، سیمان سفید، رنگ‌ها، صفحه‌ها و ورقه‌های فولادی، سنگ مرمر، سیب‌زمینی، ماشین‌های خردکن، کاشی، رب‌ گوجه، ماشین‌های مخلوط کن مواد معدنی از جمله اقلام عمده صادراتی به قزاقستان و محصولات فولاد جو، گندم، قراضه، ضایعات، دانه کتان، کنجاله، توفاله نشاسته، وسائل مکانیکی از جمله اقلام عمده وارداتی از این کشور به ایران بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.