آتیه داده‌پرداز مساله امنیتی ندارد

معاون فرابورس:

آتیه داده‌پرداز مساله امنیتی ندارد

یک‌شنبه, نوامبر 6, 2016 - 18:21 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون پذیرش و ناشران فرابورس موارد مطرح شده در مورد نماد معاملاتی "اپراداز" و ارتباط آن با متهمان امنیتی را رد کرد و گفت: باتوجه به موارد تحت نظارت این شرکت از سوی ناظران مخابراتی کشور، موارد مطرح شده در روزهای اخیر صحیح نیست.

به گزارش دیوان اقتصاد ،سید مهدی علم‌الهدی در گفت‌وگو با فارس مبنی بر موارد مطرح شده در مورد ارتباط آتیه داده‌پرداز با متهمان امنیتی با بیان اینکه بررسی‌های موجود نشان می‌دهد، افراد نامبرده در هیات مدیره این شرکت حضور ندارند، گفت: از یک سو این شرکت به دلیل دریافت پیامک از شرکت مخابرات از سوی ناظران حاکمیتی و دولتی صنایع مخابراتی کشور راهبری و نظارت می‌شود و از سوی دیگر نیز بسترهای ارتباطاتی آن توسط نهادهای بازرسی و نظارتی بانک‌ها، مدیریت و تحت نظارت دقیق قرار دارد.

به گفته وی اینکه مشابهت اسمی یک شرکت دال بر وجود یا ارتباط آن در هلدینگ منتسب به برخی مجرمان باشد، با منطق سازگار نیست.

علم الهدی با اشاره به فرآیند پذیرش ناشران فرابورس گفت: رویه استعلام اشخاص در حد تطبیق با وضعیت موجود شرکت، گزارش‌های حسابرس معتمد بورس و بحث‌های فنی و مالی در مورد "اپرداز" نیز صورت گرفته و ادعای مطرح شده با توجه به وضعیت این شرکت، اعضای هیات مدیره و موارد افشا شده درست نیست، هرچند که موارد امنیتی در تعاریف پذیرش وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت آتیه داده‌پرداز از لایه‌های مختلف نظارتی و امنیتی عبور کرده است، عنوان کرد: برخورداری از مجوزهای رسمی در این زمینه خیال سهامداران را راحت خواهد کرد و شان شرکت و تعهد اعضای هیات مدیره همواره معرف شرایط موجود برای سهامداران است. این در حالی است که احتمال تقلب و اختلاس یا فساد همواره برای شرکت‌ها در همه زمان‌ها وجود دارد.

معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران با کذب دانستن خبرپراکنی‌های صورت گرفته مبنی بر ارتباط "اپرداز" با شبکه جاسوسی، این موضوع را قابل پیگرد از سوی نهادهای قضایی دانست و گفت: وجهه و جایگاه شرکت‌های سهامی عام با توجه به درگیر بودن سرمایه مردم نباید دست‌مایه رقابت‌های کاذب و خبرسازی‌های اشتباه شود.

در عین حال مدیر عامل شرکت آتیه داده پرداز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: هم اکنون 21 درصد از کل سهام این شرکت میان حدود 3000 شخص حقیقی و حقوقی داد و ستد می‌شود.

امیر جلیلوند به برخی شایعه سازی‌ها در مورد ترکیب هیئت مدیره این شرکت و شائبه ارتباط با شبکه جاسوسی اشاره و تصریح کرد: این شایعات بی اساس و کذب محض بوده و نگاهی به ترکیب سهامداران بالای یک درصد شرکت و همچنین اعضای هیئت مدیره در روزنامه رسمی و همچنین سامانه کدال به خوبی نشان دهنده عدم ارتباط برخی متهمان و یا اشخاص تحت تعقیب از سوی نهادهای نظارتی با این شرکت است.

جلیلوند با بیان اینکه انتشار این شایعه سازی ها با غرض ورزی و تخریب وجه "اپرداز " در بازار خدمات اطلاع رسانی و پیام کوتاه صورت گرفته، گفت: در برخی از این خبر پراکنی ها به سوابق اشخاصی در هیئت مدیره تا پیش از ورود به فرابورس و در 9 سال قبل اشاره شده که درحال حاضر هیچ یک از اشخاص حقیقی نامبرده شده ارتباطی با اعضای هیئت مدیره و مدیران کنونی شرکت ندارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبنای انتخاب اعضای هیئت مدیره مصوبات مجمع سالیانه سهامداران و تایید اهلیت آنها از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر نهادهای نظارتی است، عنوان کرد: شرکت آتیه داده پرداز و هیئت مدیره این شرکت در راستای حمایت از حقوق سهامداران خود همچنان با قوت به دنبال توسعه خدمات و ارتقاء فعالیت‌های خود است.

وی از تعدیل مثبت 30 درصدی سود برآوردی این شرکت در بودجه سال مالی 1395 امسال سخن گفت و افزود: در عملکرد حسابرسی شده شش ماهه نخست امسال بیش از 51 تومان از عایدی 93 تومانی برآوردی شرکت در بودجه تعدیل شده محقق شده و این در حالی است که پیش از این سود هر سهم پس از کسر مالیات به طور خالص مبلغ 70 تومان پیش بینی شده بود.

جلیلوند با بیان این نکته که شرکت آتیه داده پرداز هم اکنون با بیش از 20 بانک و موسسه اعتباری قرارداد همکاری دارد، افزود: طی ماه های گذشته قراردادهایی موسوم به ارائه خدمات چابک که مرتبط با ارسال پیام از طریق اینترنت همراه است، نیز با برخی از بانک های طرف قرارداد منعقد شده است.

 وی با ابراز خوش بینی نسبت به وضعیت سودآوری شرکت آتیه داده پرداز گفت: " اپرداز" هم اکنون در حال بررسی امکان افزایش سرمایه در سال آینده است که در صورت جمع بندی نهایی به هیئت مدیره ارائه خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.