مذاکرات ارزی بورس و بانک ها

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد :

مذاکرات ارزی بورس و بانک ها

دوشنبه, نوامبر 7, 2016 - 09:03 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:‌ بر اساس مذاکرات انجام شده سازمان بورس و اوراق بهادار و برخی از بانک ها قرار است شعب خارجی بانک ها در سرمایه گذاری خارجی فعال شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد، شاپور محمدی در گفت و گو با ایبِنا ،در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی
تفاهم با بانک ها برای سرمایه گذاری های بدون انتقال ارز، افزود: یکی از برنامه های دولت تسهیل سرمایه گذاری خارجی در کشور است و اگر بتوانیم ساز و کاری را فراهم کنیم که شعب خارجی بانک های ایرانی بتوانند در فرآیند سرمایه گذاری به صورت پورتفولیو(سبد سهام) دقیق تر و قوی تر عمل کنند میزان سرمایه گذاری خارجی کشور بهبود می یابد.
وی ادامه داد:‌البته بانک ها معتقدند که شعب خارجی آنها می توانند در FDI سرمایه گذاری خارجی نقش مناسبی داشته باشند بر همین اساس قرار است بانک ها به گونه ای عمل کنند که بتوانند نقش متولی را در حساب ها بازی کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت های قانونی بین المللی و داخلی وجود دارد با برخی از بانک ها مذاکراتی انجام شده تا بتوانیم مواردی را عملیاتی کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان معتقدند که سپرده های بانکی در حال جا به جایی به بازار سرمایه هستند، اظهارداشت: باید به این امر توجه کرد که سرمایه گذاران دارای عقل اقتصادی هستند بنابر این سرمایه گذاران در صورتی که در بازار پتانسیل های مناسبی وجود داشته باشد از آن استفاده می کنند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:‌ در صورتی که روند بازار مبتنی بر تحلیل باشد باید روند آن را بپذیریم اما اینکه منبع نقدینگی از چه محلی باشد اهمیت زیادی ندارد زیرا واقعیت این است که سرمایه گذاران بازده بازارها را بررسی و سپس اقدام به سرمایه گذاری می کنند.
محمدی با بیان اینکه، سرمایه گذاری مبتنی بر عقل اقتصادی است، ادامه داد:‌ وظیفه بورس شفاف سازی و همچنین حمایت از حقوق سرمایه گذاران است اما تحلیل وظیفه سرمایه گذار است که البته سازمان بورس به تحلیل سرمایه گذاران احترام می گذارد و هر زمان که سرمایه گذاران با تحلیل خرید و یا فروش انجام دهد برای ما محترم است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.