نرخ سود بانکی متناسب با کاهش نرخ تورم شود

نرخ سود بانکی متناسب با کاهش نرخ تورم شود

یک‌شنبه, فوریه 28, 2016 - 13:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی کشور از دغدغه‌های مجلس است، گفت: نرخ سود بانکی متناسب با کاهش نرخ تورم شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی کشور از دغدغه‌های مجلس است، گفت: نرخ سود بانکی متناسب با کاهش نرخ تورم شود.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش گفت: امیدوارم اینگونه همایش‌ها حرکتی باشد تا به حقوق مصرف کنندگان احترام بیشتری گذاشته شود.

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: اصل حقوق شهروندی یکی از اساسی‌ترین مسائل امروز و فردای جامعه بشری است و اگر بگوییم عالی‌ترین هدف انبیای الهی (ع) در حرکت سازنده‌اشان، در عالم دنیا پاسداشت حقوق انسان‌ها است این یک سخن کاملی است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با تاکید بر لزوم حفظ کرامت انسانی افزود: در نظام اسلامی یکی از اهداف عالیه حفظ حقوق شهروندی و مصرف کنندگان است و باید از تضییع حقوق مصرف کنندگان جلوگیری شود.

وی افزود: در عرصه اقتصاد تولیدکنندگان و فعالانی موفق هستند که بازار بیشتری را در اختیار داشته باشند و باید برای موفقیت فعالان اقتصادی بازار مطمئنی وجود داشته باشد.

نایب رئیس مجلس گفت: باید منافع مصرف کنندگان تامین شود و این یک اصل است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: فعالان اقتصادی هوشمند و آینده‌نگر در اهداف کلیدی خود، احترام به حقوق مصرف کننده را از اولویت‌ها می‌دانند بنابراین مسئولان و فعالان اقتصادی باید این موضوعات را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه از زندگی حضرت یوسف (ع) می‌توان درس اقتصادی گرفت، افزود: حضرت یوسف (ع) در زمان خود یک برنامه اقتصادی خوب داشت و با دانش و علم به حقوق مصرف کنندگان توجه کرد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: با نگاه به حقوق مصرف کنندگان و شهروندان باید شرایطی فراهم شود که کالای با کیفیت با قیمت تمام شده کم در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و تولیدکنندگانی که بتوانند پاسخگوی بازار داخلی باشند می‌توانند به جایگاه اقتصادی دست یابند که بازارهای خارجی را نیز تامین کند.

وی افزود: مسئولان باید از دخالت‌های دستوری در حوزه اقتصاد پرهیز کنند و دولتمردان به عنوان یک سیاست گذار و ناظر بر حسن اجرای سیاست‌های اقتصادی باشند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: مجلس قوانین مطلوبی برای حمایت از تولید و تسهیل فضای کسب و کار مصوب کرد و با برداشتن موانع کسب و کار و کوچک کردن حجم دولت می‌توان به اهداف اقتصادی دست یافت.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد دانش بنیان افزود: باید پذیرفت توجه به پژوهش و علم در بنگاه‌های اقتصادی به جایگاه خود دست نیافته است بنابراین تولیدکنندگان باید با افق روشن و ثبات در کار، رو به جلو حرکت کنند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با انتقاد از تصمیمات خلق الساعه در حوزه اقتصاد گفت: از عوامل مهم در رشد اقتصادی تامین منابع مالی و ارزی تولیدکنندگان است، بنابراین تسهیلات بانکی باید با حداقل نرخ سود در اختیار بنگاه‌های تولیدی و حتی مصرف کنندگان قرار گیرد تا این بنگاه‌ها بتوانند کالای با کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

وی با بیان اینکه نظام بانکی کشور باید بازسازی شود، گفت: امیدوارم در مسیر اصلاحات نظام بانکی دچار خطا نشویم و نرخ سود بانکی حداکثر با نرخ تورم متناسب باشد البته در این رابطه جلساتی با رئیس بانک مرکزی برگزار شده و یکی از دغدغه‌های مجلس اصلاح نظام بانکی و افزایش سرمایه بانک ها است که در عرصه تولید جهش ایجاد می‌کند و به هر میزان سرمایه‌ بانک‌ها افزایش یابد راه برای توسعه اقتصاد فراهم می شود، البته نظارت‌ها باید در این زمینه در کاهش هزینه‌ها وجود داشته باشد.

نایب رئیس مجلس افزود: استفاده زیاد از منابع نفتی باعث شده دولت‌ها خود را متولی اقتصاد بدانند، این در حالی است که باید اقتصاد به مردم واگذار شود البته نگاه مجلس و دولت تقریبا در حوزه اقتصاد مشترک است و انشاءالله عمل به طور صحیح اجرایی شود.

وی گفت: نگاه جدی به حقوق مصرف کنندگان باید در مسیر توسعه اقتصاد به کشور لحاظ شود.

نایب رئیس اول مجلس یادآور شد: امیدوارم برگزارکنندگان همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان موفق باشند و همواره این نکته را باید به خاطر داشت اگر دغدغه احترام به حقوق مصرف کنندگان وجود داشته باشد خدا نیز کمک خواهد کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.