بانك صنعت و معدن جایگاه نخست را در تامین مالی طرح های نیروگاهی در كشور دارد

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن:

بانك صنعت و معدن جایگاه نخست را در تامین مالی طرح های نیروگاهی در كشور دارد

یک‌شنبه, دسامبر 11, 2016 - 12:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن گفت: بانك صنعت و معدن جایگاه نخست را در تامین مالی طرح های نیروگاهی در كشور دارد و در سه سال و نیم گذشته بیش از ٣ هزار مگاوات پروژه را در این زمینه به میزان ١ میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار تامین مالی كرده كه راه اندازی شده است و ٢ هزار مگاوات دیگر نیز با تسهیلات این بانك در كشورمان در حال ساخت است.

به گزارش دیوان اقتصاد، علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن گفت: با اجرایی شدن برجام فضای امید، اعتماد و همكاری در فضای اقتصادی جهانی نمایان شد.

وی كه در محل اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و كشاورزی ایران و در جمع كثیری از فعالان اقتصادی عضو اتاق ایران و ایتالیا سخن می گفت ضمن اشاره به نقش بانكها در سهولت تجاری و اهمیت آن افزود : ایتالیا دارای فناوری و مهندسی پایه تكنولوژی و دانش فنی در خصوص ماشین آلات است كه در سطح جهانی فعالیت می‌كند و ایتالیا كشوری مهم و مطرح در سطح اقتصاد جهانی است.

افخمی تصریح كرد: ایران نیز دارای ظرفیت بالقوه در بازار است و دارای منابع بزرگ طبیعی ، معدنی، انرژی و ... می‌باشد. این كشور همچنین از پتانسیل نیروی تحصیل كرده و جوان برخوردار است.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن با طرح این سئوال كه چه چیزی ایران را خاص جلوه می كند؟ بیان داشت : ایران دومین اقتصاد منطقه خاورمیانه است و از نظر بدهی در سطح بسیار پایینی است. دارای اقتصاد متنوعی است بر خلاف كشورهای منطقه كه فقط دارای تولید نفت و گاز هستند ایران در كنار نفت و گاز در زمینه‌های معدنی از جمله سیمان، فولاد و نساجی در موقعیتی ممتاز است.

وی افزود: ایران همچنین در منطقه دارای موقعیت استراتژیكی در منطقه است و می‌تواند به عنوان هاب، بین منطقه خاورمیانه و اروپا در مقیاس گسترده تر در سطح جهانی ایفای نقش نماید.

افخمی گفت :پس از اجرایی شدن برجام ، سیستم بانكی هدف‌گذاری خوب و مناسبی را برای ورود مجدد در سیستم مالی دنیا انجام داده است تا پس از ١٠ سال تحریم بتواند با تجدد ساختار بر اساس استانداردهای جهانی خود را با نظام بانكی جهانی هماهنگ نماید.

مقام بانكی یاد شده بانك صنعت و معدن را بانكی با سابقه ٦٠ ساله كه بیشتر با شركت ها تعامل دارد توصیف كرد و در خصوص تامین مالی طرح های پتروشیمی توسط این بانك به پتروشیمی كاویان كه در عسلویه راه اندازی شده و سالانه ٢/٢ میلیون تن اتیلن تولید می كند، پتروشیمی در حال ساخت مسجد سلیمان ، پتروشیمی ایلام با تامین مالی ٢٣٠ میلیون دلاری و پتروشیمی لرستان و مهاباد كه محصولات پایین دستی پتروشیمی را تولید می كنند اشاره كرد.

وی گفت: بانك صنعت و معدن جایگاه نخست را در تامین مالی طرح های نیروگاهی در كشور دارد و در سه سال و نیم گذشته بیش از ٣ هزار مگاوات پروژه را در این زمینه به میزان ١ میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار تامین مالی كرده كه راه اندازی شده است و ٢ هزار مگاوات دیگر نیز با تسهیلات این بانك در كشورمان در حال ساخت است.

به گفته افخمی بانك یاد شده در حوزه آب شیرین كن ها نیز در بالاترین مقیاس های جهانی و در شهرهای حاشیه خلیج فارس فعالیت چشمگیری داشته و بیش از ٥٠ درصد از پروژه های سیمان و كاشی را نیز در ایران تامین مالی كرده است.

وی در ادامه به فعالیت بانك صنعت و معدن در حوزه فولاد پرداخته و به طرح های فولاد یزد، نیریز، شادگان، قائنات ، سپید دشت و سبزوار و یك واحد گندله سازی در بندرعباس اشاره كرد .

افخمی گفت : اولین قطار سریع السیر ایران توسط بانك صنعت و معدن تامین مالی شده كه در مسیر تهران – قم – اصفهان در حال احداث بوده و دومین طرح در این زمینه قطار مسیر تهران – مشهد است كه مطالعات اولیه آن درحال انجام است.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه ضمن اشاره به فعالیت این بانك در خصوص مسئولیت اجتماعی وانرژی های نو ، صنایع هواپیمایی ، كشتیرانی و قطعات اتومبیل را زمینه مناسبی برای همكاری دوكشور توصیف كرد.

گفتنی است این نشست به مناسبت حضور یك هیئت بلند پایه از فعالان اقتصادی منطقه رجو امیلیا (Reggio Emilia) كشور ایتالیا در كشورمان برگزار شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.