تعرفه‌های واردات دو هفته دیگر بررسی می‌شود

تعرفه‌های واردات دو هفته دیگر بررسی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هنوز هیچ سیاستی در زمینه‌ی تعرفه واردات کالاها برای سال آینده گرفته نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هنوز هیچ سیاستی در زمینه‌ی تعرفه واردات کالاها برای سال آینده گرفته نشده است.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران در پاسخ به پرسشی درباره‌ی تعرفه واردات خودرو اظهار کرد: قرار است دو هفته دیگر موضوع تعیین تعرفه‌ها در هیات دولت مطرح شود و در آنجا در زمینه ی تعرفه واردات خودرو نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری چین با ایران در دوران تحریم گفت: بنابراین طبیعی بود که برخی سازندگان و تامین‌کنند‌گان قطعات برای تامین نیاز داخلی به چینی‌ها متوسل شوند. البته کالاهای تولیدی چین نیز دارای سطوح کیفی متفاوتی است و سازندگان باید سعی کنند از کالاهای باکیفیت بالا استفاده کنند.

نعمت‌زاده از مذاکره چند گروه داخلی با خودروسازان خارجی برای آغاز همکاری‌های مشترک خبر داد و خاطر نشان کرد: به عنوان مثال با شرکت دایملر برای تولید خودروهای سنگین بنز توافق شده است.

وی با بیان این‌که در اقتصاد مقاومتی باید از توانمندی‌های داخلی استفاده شود، اظهار کرد: همزمان با برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران 500 تن از خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران بازدید خواهند کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت خودرو به دلیل برخی کم‌کاری‌های گذشته و هم به دلیل تبلیغات دیگران مظلوم واقع شده‌ است، بنابراین تصمیم گرفته شد نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو برگزار شود تا این توانمندی‌ها در معرض دید عموم قرار گیرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.