بانک‌ها در بحث سودها سلیقه‌ای عمل کردند

بانک‌ها در بحث سودها سلیقه‌ای عمل کردند

جمعه, دسامبر 23, 2016 - 11:24 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نماینده مردم رفسنجان گفت: اگر زیرساخت‌های لازم وجود نداشته باشد و تورم مهار نشده باشد اجرایی کردن مصوبه کاهش سود بانکی سخت است.

به گزارش دیوان اقتصاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش سود بانکی اظهار داشت: با توجه به اوضاع اقتصادی امروز کشور و رکود حاکم به نظر می‌آید باید با وسواس بیشتری این مصوبه را اجرا کرد.
محمد انارکی ادامه داد: در چند سال اخیر بانک‌ها و موسسات مالی عملکرد خوبی نداشتند و هر کاری که دلشان خواسته انجام داده و در بحث سودها سلیقه‌ای عمل کردند و باعث چندگانگی در سیستم بانکی کشور شدند.
نماینده مردم رفسنجان تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های لازم وجود نداشته باشد و تورم مهار نشده باشد اجرایی کردن این مصوبه سخت است اما مهم‌تر از این دو شرط رکود است که در صورت وجود رکود امروزی این مصوبه قابلیت اجرایی شدن ندارد.
وی تصریح کرد: در آن صورت بانک‌ها دوباره روال قبلی را پیش می‌روند و نتیجه این می‌شود که امروز بسیاری از افرادی که تسهیلات گرفته‌اند تبدیل به بدهکاران بزرگ بانکی شده‌اند و اینها به خاطر سود بالا، مرکب و دیرکردهایی است که به وام آنها اضافه شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.