حضور موثر شرکت های بیمه خارجی در کشور، از مهم ترین آثار برجام است

مدیرعامل بیمه البرز:

حضور موثر شرکت های بیمه خارجی در کشور، از مهم ترین آثار برجام است

جمعه, دسامبر 23, 2016 - 11:31 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت بیمه البرز یکی از مهم ترین مزایای برجام را حضور موثر شرکت های بیمه خارجی در کشور و انجام مذاکرات مفید با بیمه مرکزی و شرکت های بیمه داخلی خواند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایلنا، سید رسول تاجدار حضور شرکت های بیمه خارجی را به نفع اقتصاد کلان کشور دانست و یادآور شد: در یک سال گذشته شرکت های بزرگ خارجی با هدف ارزیابی عملکرد و شرایط شرکت های بیمه داخلی جهت سرمایه گذاری در بازار ایران، فعالیت های خوبی را داشته اند.
وی با بیان این نکته که این شرکت ها با هدف خرید سهام شرکت های بیمه ایرانی از جمله بیمه البرز، مذاکرات متعددی داشته اند که این مذاکرات همچنان ادامه دارد ضمن این که شرکت های خارجی به صورت همزمان در حال جمع آوری اطلاعات از شرکت های داخلی و جمع بندی این اطلاعات برای سرمایه گذاری در آنها هستند.
مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر این نکته که شرکت های بزرگ بیمه خارجی تمایل دارند که به یکی از اشکال متداول شامل خرید سهام شرکت های بیمه داخلی یا تاسیس دفتر نمایندگی، حضور خود را در ایران تثبیت کنند، تصریح کرد: گرچه این شرکت ها هنوز به جمع بندی کاملی نرسیده اند اما همین فعالیت ها و جنب و جوش آنها نشان دهنده نگاه مثبت آنها به بازار بیمه ایران است و در همین راستا بیمه البرز نیز که از شرکت های موثر و خوشنام صنعت بیمه و بازار سرمایه کشور محسوب می شود، مورد توجه شرکت های بزرگ خارجی جهت سرمایه گذاری قرار گرفته است.
وی با بیان این نکته که طبق قانون، شرکت های خارجی می توانند تا 49 درصد سهام شرکت های بیمه ایرانی را خریداری کنند، افزود: خوشبختانه دولت هم در قانون رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، تسهیلات و شرایط خوبی را برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی و خرید سهام شرکت های داخلی از سوی آنها فراهم کرده است.
تاجدار با اظهار امیدواری نسبت به این نکته که ماه های باقیمانده امسال و به ویژه سال 96 سال خوبی برای اقتصاد کشور و به ویژه صنعت بیمه خواهد بود، یادآور شد: هم اکنون فضای اقتصادی و به ویژه بیمه ای کشور برای خارجی ها بسیار مثبت است و همان گونه که صنعت بیمه ایران نیازمند سرمایه های خارجی است به دانش شرکت های بیمه خارجی هم برای ارتقای سطح خدمات خود نیاز دارد.
به گفته مدیرعامل بیمه البرز، ورود شرکت های خارجی با مشارکت موثر و مفید بیمه مرکزی و شرکت های بیمه داخلی، باعث افزایش کیفیت و تنوع خدمات بیمه ای با مناسبت ترین قیمت خواهد شد.
وی افزود: از مهم ترین آثار حضور شرکت های بیمه خارجی، ارائه محصولات متنوع تر با قیمت های پایین تر خواهد بود که البته حضور آنها در ابتدای کار سختی هایی را برای شرکت های بیمه داخلی از لحاظ رقابت، ایجاد خواهد کرد ولی با سیاست های بیمه مرکزی برای ورود این شرکت ها به کشور و اصلاحات، تعدیلات و نظارت هایی از سوی این نهاد ناظر صورت گرفته است، در بلندمدت امکان رقابت عادلانه با شرکت های بیمه خارجی به وجود خواهد آمد و بدین ترتیب، حضور آنها در بلندمدت به نفع کل اقتصاد کشور خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.