کاهش قیمت محصولات بیمه ای با حذف مالیات بر ارزش افزوده

معاون برنامه ریزی و فناوری شرکت بیمه ما اعلام کرد:

کاهش قیمت محصولات بیمه ای با حذف مالیات بر ارزش افزوده

جمعه, دسامبر 23, 2016 - 12:18 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون برنامه ریزی و فناوری شرکت بیمه ما با تاکید بر لزوم خارج کردن ریسک ها از کشور گفت: نگهداشتن ریسک به ویژه ریسک خسارت های فاجعه آمیز در کشور به نفع منافع اقتصادی کشور نیست و نباید ریسک ها را درون کشور حبس کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مجید بنویدی در گفتگو با ایبِنا، درباره مذاکرات اخیر عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی با شرکت های بیمه اتکایی بزرگ دنیا مانند لویدز لندن و مونیخ ری برای بازگشت آنها به ایران گفت: نگهداشتن ریسک خسارت های فاجعه آمیز در کشور یا ریسک هایی که بیمه مرکزی از طریق صندوق مشترک متقبل شده است، خیلی به نفع منافع اقتصادی کشور نیست.
وی توضیح داد که هرچند ارتباط نداشتن با شرکت های بیمه گر اتکایی بزرگ دنیا باعث می شود ارزی از کشور خارج نشود اما در صورتی که خسارتی در کشور رخ دهد، ریسک درون کشور حبس شده که به صلاح نیست.
بنویدی تاکید کرد: باید بخشی از ریسک را از طریق ارتباط و همکاری با شرکت های بیمه گران معتبر اتکایی به خارج از کشور منتقل کرد.
شرکت های بیمه اتکایی در دوران تحریم ارتباط خود را با شرکت های بیمه ایران قطع کردند و ماه گذشته عبدالناصر همتی با سفر به انگلیس، فرانسه و آلمان مذاکراتی برای بازگشت این شرکت ها به بازار ایران انجام داد.
این فعال صنعت بیمه با بیان اینکه شرکت های بیمه ایران نیز می توانند به تناسب از شرکت های بیمه خارجی ریسک قبول کنند، افزود: مذاکرات رئیس کل بیمه مرکزی برای بازگشت شرکت های بیمه گر اتکایی به بازار ایران می تواند باعث انتقال منطقی و اصولی ریسک به خارج از کشور شود.
وی یکی از مزایای قبول ریسک از شرکت های بیمه خارجی در ایران را درآمد صادراتی عنوان کرد و افزود: همکاری و تعامل با شرکت های معتبر بیمه اتکایی می تواند منجر به افزایش دانش بیمه ای شرکت های بیمه ای کشور شود.
معاون برنامه ریزی و فناوری بیمه «ما» درباره لایحه در دست بررسی در دولت برای حذف مالیات بر ارزش افزوده از شرکت های بیمه گفت: قطعا با حذف مالیات بر ارزش افزوده و با توجه به اینکه قیمت خرید محصول برای مصرف کننده کاهش پیدا می کند، می تواند منجر به توسعه فرهنگ مصرف محصولات بیمه ای و توسعه فرهنگ بیمه شود.
وی افزود: با کاهش قیمت خرید محصولات بیمه ای تجار و فعالین اقتصادی با تمایل بیشتری نسبت به خرید محصولات بیمه ای اقدام می کنند.
بنویدی درباره تاثیر حذف مالیات بر ارزش افزوده بر کاهش حق بیمه ها اظهارداشت: مالیات بر ارزش افزوده عوارضی است که شرکت های بیمه به واسطه از مشتری گرفته و به وزارت دارایی پرداخت می کنند و ارتباطی به حق بیمه ندارد.
این فعال صنعت بیمه در عین حال افزود: درست است که مبنای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده حق بیمه است ولی به طور خودکار وقتی پول کمتری از مشتری دریافت می شود، اینگونه در ذهن مشتری متبادر می شود که محصول بیمه ای را ارزان تر خریداری کرده و این موضوع تمایل وی را برای خرید بیمه نامه افزایش می دهد.
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی روز ۱۳ آذر و همزمان با روز بیمه از تدوین لایحه ای در دولت خبر داد که براساس آن شرکت های بیمه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.