ارزش قرارداد ایرباس با ایران 18 تا 20 میلیارد دلار است

ارزش قرارداد ایرباس با ایران 18 تا 20 میلیارد دلار است

جمعه, دسامبر 23, 2016 - 12:27 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رویترز نوشت ارزش قرارداد ایران و شرکت ایرباس 18 تا 20 میلیارد دلار است اما انتظار می رود که ایران تخفیف های زیادی از این شرکت دریافت کرده باشد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، شرکت ایرباس روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای از امضای قرارداد فروش 100 فروند هواپیمای مسافربری به ایران خبر داد.
به نوشته رویترز، بر اساس قیمت‌های شرکت ایرباس، چنین قراردادی 18 تا 20 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت اما انتظار می‌رود که ایران تخفیف‌های زیادی از این شرکت دریافت کرده باشد. مدیرعامل ایران ایر پیش از این گفته بود که ارزش این قرارداد بیش از 10 میلیارد دلار نیست.
بر اساس این قرارداد، قرار است از ابتدای 2017 به بعد، به تدریج 46 فروند ایرباس 320، 38 فروند ایرباس 330 و 16 فروند ایرباس 350 XWB به ایران تحویل داده شود.
فابریس برژیه رئیس ایرباس بعد از امضای این قرارداد اعلام کرد این یک توافق تاریخی بود زیرا باعث نوسازی ناوگان هوایی ایران خواهد شد و این توافق تنها محدود به فروش هواپیما نیست بلکه آموزش خلبانان، تعمیرات و نگهداری هواپیما و مدیریت ترافیک هوایی را نیز در بر خواهد گرفت و این توافق یک گام بسیار مهم برای مدرن‌سازی تجارت هوایی ایران خواهد شد.
انتظار می‌رود اولین فروند از هواپیماهای ایرباس، نیمه ژانویه (ماه آینده میلادی)، یعنی پیش از ادای سوگند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا به ایران تحویل داده شود.
دونالد ترامپ از زمان تبلیغات ریاست جمهوری درآمریکا تاکنون مواضع تندی نسبت به توافق هسته ای گرفته است و در مورد روابط تجاری با ایران انتقاداتی دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.