کتاب “مدیران میانی و مهارتهای عمومی در سازمان” با حمایت موسسه اعتباری کوثر به چاپ رسید

کتاب “مدیران میانی و مهارتهای عمومی در سازمان” با حمایت موسسه اعتباری کوثر به چاپ رسید

دوشنبه, فوریه 29, 2016 - 13:27 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

کتاب مدیران میانی ومهارتهای عمومی در سازمان با مقدمه  عیسی رضایی  از اساتید دانشگاه شهید بهشتی مختص دانشجویان رشته مدیریت ، مدیران ، سرپرستان و علاقه مندان به مباحث سازمانی به چاپ رسید.

کتاب مدیران میانی ومهارتهای عمومی در سازمان با مقدمه دکتر عیسی رضایی  از اساتید دانشگاه شهید بهشتی مختص دانشجویان رشته مدیریت ، مدیران ، سرپرستان و علاقه مندان به مباحث سازمانی به چاپ رسید.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر ؛ علی قاضی نویسنده این کتاب در بخشی از این کتاب  می نویسد : گروهی از مدیران که در سطح سازمان بصورت سیال جریان داشته و از آن بعنوان مدیران میانی یاد میشود بیش از قبل برای سطوح عالی سازمان ها و برنامه ریزان استراتژیک اهمیت یافته اند. در قرن حاضر به ندرت سازمان مترقی و متعالی را میتوان یافت که از وجود مدیران میانی توانمند بی نصیب بوده و پرورش و استعداد یابی متصدیان این جایگاه سازمانی را در اولویت های برنامه های خود قرارنداده باشد.

قاضی در بخش دیگری می گوید : تبدیل و تفهیم نمودن اهداف استراتژیک در سطح سازمان ، اجرای ترتیبات اخذ شده سطوح عالی ، مدیریت گروه های کاری و تعارضهای آنان ، انتقال مؤثر اطلاعات بین قاعده و راس هرم سازمانی ، تدوین و نظارت بر رویه های اجرایی و نهایتاً تسهیل و تسریع فرآیندهای کاری از جمله مهمترین وظایف مدیران میانی در سازمانهاست . از اینرو کسب مهارتهای غیر فنی و عمومی ، پیش شرطی اولیه برای پیمودن مسیر شغلی و ترقی این مدیران است .

در مقدمه این کتاب که توسط دکتر رضایی تدوین گردیده آمده است : در پیش نوگرایی و حاکمیت تیلوریسم ، مباحث بروکراتیک در رأس قرار داشت و فرض می شد که مدیریت علمی ، مدیریت تعلیمی است .

رضایی بعنوان مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر و بعنوان یک دانشگاهی و فعال علمی به این نکته اشاره نمود که سازمانهای امروزی دیگر به دنبال استقرار دیدگاههای سنتی نمی باشند و سیستمهای مدیریتی نوین ، نظام عمودی را بر نمی تابند ، بلکه به دنبال خلق مسئولیت و خود مدیریتی در کارکنان هستند .

این استاد دانشگاه در پایان مقدمه خود افزود : امید است این کتاب ابزار مدیریتی مدونی را در حوزه مهارتهای عمومی برای مدیران میانی و سرپرستان سازمانی فراهم آورد تا در نهایت اعتلای فردی از طریق کسب این مهارتها ، موجب بالندگی و تعالی سازمانی شود .

کتاب مدیران میانی ومهارتهای عمومی در سازمان نوشته محمد علی قاضی در 364 صفحه و شمارگان دو هزار نسخه با حمایت موسسه اعتباری کوثر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.