الزام به شفاف‌سازی صورت‌های مالی باعث بسته شدن نماد بانک‌ها شد

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری:

الزام به شفاف‌سازی صورت‌های مالی باعث بسته شدن نماد بانک‌ها شد

شنبه, ژانویه 7, 2017 - 12:07 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بهروز خدارحمی گفت: دیر یا زود باید به سمت اجرای استانداردهای IFRS حرکت کنیم اما حرکت به این سمت موضوعات گوناگون نظیر بحث‌های مالیاتی و چگونگی به روز کردن ارزش‌گذاری دارایی‌ها را به دنبال دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد،بهروز خدارحمی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که اجرای استانداردهای IFRS در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ ، اظهار داشت: نهضت اجرای استانداردهای بین‌المللی IFRS  به کندی پیش می‌رود  زیرا گستره زیادی دارد و باید با احتیاط با آن رو به رو شد.

وی افزود: آنچه بانک‌ها به عنوان پیشگام در آن ورود پیدا کرده‌اند و بانک مرکزی نیز الگوهایی را برای صورت‌های مالی ارائه داد، آغازی برای حرکت به سمت استانداردهای IFRS  است.

خدارحمی تصریح کرد: تنها در بخش افشا، تغییراتی که باید رخ بدهد بسیار زیاد است. ضمن آنکه در بخش اندازه‌گیری و حوزه‌های ارزش‌گذاری نیز هنوز بانک‌ها ورود پیدا نکرده‌اند. به همین دلیل است که عکس‌العمل‌های عجیب و غریب را شاهد هستیم.

وی گفت: دیر یا زود باید به سمت اجرای استانداردهای IFRS حرکت کنیم اما حرکت به این سمت موضوعات گوناگون نظیر بحث‌های مالیاتی و چگونگی به روز کردن ارزش‌گذاری دارایی‌ها را  به دنبال دارد.

خدارحمی تصریح کرد: تدوین استانداردهای حسابرسی IFRS و اعلام نتایج آن از سوی نهاد حسابداری هنوز منتشر نشده و خروجی کارها هنوز عمومی نشده است. این در حالی است که بر اساس شرایط عمومی و بخشنامه و دستورالعمل سازمان بورس و اوراق بهادار از ابتدای سال 95 کلیه گزارش‌ها و صورت‌های مالی باید بر اساس IFRS تهیه شوند.

وی در مورد بسته ماندن نمادهای بانکی نیز گفت: هرچند این موضوع به صورت مستقیم با IFRS ارتباط پیدا نمی‌کند اما از دو سال پیش و با اعلام پژوهشکده پولی و بانکی و بانک مرکزی مقرر شد تا بانک‌ها با افشائیات بیشتر صورت‌های مالی خود، آنها را عرضه کنند.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری خاطر نشان کرد: هم زمان بانک مرکزی نیز الزام کرد تا بانک‌ها میزان ذخایر یا مطالبات خود را روشن‌تر کنند تا صورت‌های مالی شفاف‌تر و متفاوت‌تر از قبل باشند زیرا ارائه این گونه گزارشگری مالی و عملکرد کمترین آسیب را به بازار خواهد زد .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.