یارانه ۳ میلیون نفر قطع می‌شود

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه ؛

یارانه ۳ میلیون نفر قطع می‌شود

شنبه, ژانویه 7, 2017 - 12:20 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه با اعلام اینکه یارانه ۴ میلیون نفر از سال گذشته قطع شده است، گفت: برای ۳ میلیون نفر دیگر نیز پیامک قطع یارانه ارسال می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، علی ربیعی با اعلام اینکه یارانه ۳ میلیون نفر دیگر نیز حذف می‌شود، گفت: برای این افراد پیامک ارسال می‌شود، در عین حال، با آنها تعامل کرده و اعتراض‌ها را نیز دریافت می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تحلیل‌های زیادی پیرامون یارانه‌ها وجود دارد، افزود: من فکر می‌کنم یارانه ها مسیر درستی را نرفت. از سال گذشته ۴ میلیون نفر از یارانه بگیران حذف شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیفی که مجلس برای حذف ۸۰ درصدی یارانه بگیران عنوان کرده بود به کجا خواهد رسید؟ افزود: حدود ۷ الی ۸ میلیون نفر در کشور ما درآمد بسیار بالایی دارند و بین ۶ تا ۷ میلیون نفر نیز درآمدها و رفتارهای غیرقابل کنترل اقتصادی دارند.

ربیعی به کامل شدن ۸۰ درصدی اطلاعات مردم اشاره کرد و گفت: آقای رئیس‌جمهور تاکید کردند در اطلاعات مالی افراد سرک کشیده نشود. در کشور ما ناامنی روانی شدید است. درکشورهایی که نظام مالیاتی قوی دارند افراد وقتی در جایی مالیات خود را اظهار نکنند، از زندگی مالی و اقتصادی ساقط می‌شود.

وزیر کار در پاسخ به این پرسش که برخی می‌گویند دولت می‌خواهد از این شیب انتخابات ریاست جمهوری رد شود و سپس یارانه‌ها را حذف کند، تصریح کرد: در ایران خیلی‌ها همه چیز را سیاسی تحلیل می‌کنند که این موضوع آسیب رسان است.

ربیعی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم تا رسیدن به بلوغ مالیاتی که همه شهروندان ایرانی احساس کنند مالیات حقی است که جامعه بر گردن هر فردی دارد و مسیر فرهنگی نسبتا طولانی را باید طی کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.