بانک ها آماده بازگشایی نماد هستند

مدیر عامل بانک پارسیان :

بانک ها آماده بازگشایی نماد هستند

شنبه, ژانویه 7, 2017 - 12:56 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیر عامل بانک پارسیان با تاکید بر اینکه بانک های خصوصی سال گذشته صورت های مالی را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردند ،گفت: امسال نیز با توجه به ابلاغیه سازمان بورس ، بانک ها صورت های مالی را بر اساس استانداردهای IFRS تهیه می کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد،کوروش پرویزیان در گفت و گو با "عصر مالی " درخصوص سرنوشت نمادهای متوقف بانک ها گفت: بر اساس ابلاغیه سازمان بورس امسال بانک ها صورت های مالی خود را هم بر اساس استانداردهای ملی و رویه سابق و هم بر طبق استانداردهای جدید تهیه می کنند و در فرآیند تطبیق این اتفاق رخ میدهد.

وی با اشاره به اینکه بانک ها سال گذشته نیز بر همین روال عمل کردند و صورت های مالی خود را بر اساس استاندارهای بین المللی نیز تهیه کردند، ادامه داد: توقف برخی نمادهای بانکی برای افزایش سرمایه و برخی نیز مربوط به تطبیق صورت های مالی و استانداردهای IFRS است که امید است هرچه سریعتر و با تدابیر سازمان بورس بازگشایی شوند.

مدیرعامل بانک پارسیان درباره طولانی شدن توقف نمادهای بانکی با تاکید بر آمادگی شبکه بانکی برای بازگشایی نمادها گفت: در این مدت مشکلاتی در اجرای برخی دستورالعمل ها وجود داشت و برخی ناهماهنگی ها مشکلاتی را ایجاد کرد که در تلاش برای رفع آنها هستیم.

پرویزیان به همکاری سازمان بورس و بانک مرکزی برای حل مشکلات اشاره کرد و گفت: این همکاری ها باعث رسیدن به یک راه حل مشترک و وحدت رویه ای در این خصوص شد که در نهایت باعث حل مسئله استمرار سودآوری بانک‌ها و برطرف شدن تدریجی مشکلات شده است.

وی با اشاره به اینکه اعمال برخی استانداردهای بانکی به صورت محتوایی فراهم نیست ،گفت: شبکه بانکی از سازمان بورس درخواست دارد استانداردسازی در برخی زمینه ها را به تدریج و آرام آرام انجام شود تا سهامداران متضرر نشوند .

مدیر عامل بانک پارسیان ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی‌هایی که در بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار می شود، عنایت ویژه ای به نحوه گزارش دهی بانک ها و صورت‌های مالی شود تا تمام ذی نفعان شبکه بانکی منتفع شوند.

**صرافی ها به وظیفه خود عمل کنند

پرویزیان در ادامه با اشاره به نوسان و سفته بازی در بازار ارز گفت: بانک ها بر اساس سیاست ها و مقررات بانک مرکزی عمل می کنند و بانک مرکزی جلسات مفصل و منظمی با بانک ها برگزار و تاکید کرده بانک ها بیشتر در معاملات  بازار ارز وارد شوند.

مدیر عامل بانک پارسیان با اشاره به سالهای تحریم و عملکرد بانک ها در آن سالها ،گفت: ماهیت کارهای بانکی به خصوص در سطح بین المللی به دلیل تحریم های چند ساله در کشور ما تغییر و فعالیت ارزی بین المللی از شبکه بانکی به صرافی ها منتقل شد و در شرایط جدید با توجه به استانداردهایی که بانک مرکزی ابلاغ کرده ،تمایل و سیاست بر این است که مشارکت بانک ها در فعالیت های ارزی افزایش یابد.

وی ادامه داد: به همین دلیل در راستای یکسان سازی نرخ ارز از بانک ها دعوت شد که در بازار ارز مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نوسان در بازار ارز به دلیل ورود بانک ها نیست، اظهار داشت: سفته بازی در این بازار ،خارج از شبکه بانکی است.

به گفته پرویزیان بحث فعالیت های مربوط به تجارت بین الملل باید از شبکه بانکی انجام شود اما در زمان تحریم ها این فعالیت ها توسط صرافی ها انجام شد .

وی با اشاره به اینکه عملیات صرافی ها در قانون تعریف شده است،گفت:از این به بعد و با توجه به شرایط جدید عملیات و وظیفه اصلی صرافی ها باید توسعه یابد و بانک ها هم باید در کسب و کار اصلی خود حرکت کرده و آن را توسعه دهند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.