درآمد پروازهای عبوری از آسمان ایران به خزانه کل کشور واریز می شود

معاون شرکت فرودگاه ها:

درآمد پروازهای عبوری از آسمان ایران به خزانه کل کشور واریز می شود

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران می گوید، پرداخت های هواپیماهای عبوری از آسمان ایران به صورت ارزی به خزانه کل واریز ، سپس با نظر سازمان برنامه و بودجه این مبالغ برای هزینه های جاری و عمرانی شرکت فرودگاه های کشور صرف می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمدرضا امامی افزود: این در حالی است که یکی از نهادهای نظامی اعلام کرده است باید 30 درصد درآمد حاصل از پروازهای عبوری به آنها پرداخت شود.

وی با بیان اینکه هر گونه پرداخت های شرکت های هوایی بایت پروازهای عبوری باید طبق روال قانونی به خزانه کل کشور واریز شود، گفت: هرکسی که بر مسایل مالی شرکت های دولتی اشراف دارد، می داند تمام درآمدهای شرکت های دولتی باید به خزانه واریز شود.

امامی در ادامه با اشاره به بدهی شرکت های هوایی داخلی به این شرکت یادآور شد: شرکت های هوایی که از آسمان ایران عبور می کنند و یا به ایران پرواز دارند به شرکت فرودگاه ها بدهی ندارند و صورتحساب خود را در موعد مقرر پرداخت می کنند و اگر در زمان تعیین شده بدهی آنها پرداخت نشود در زمینه برنامه های پروازی آنها تجدید نظر می کنیم.

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این که اکنون میزان بدهی شرکت های داخلی به شرکت فرودگاه ها بین 5 تا 7 هزار میلیارد ریال است، گفت: این در حالی است که تاکنون نتوانستیم تعدادی از چک های شرکت‌های هوایی را وصول کنیم.

به گفته این مقام مسوول در شرکت فرودگاه های کشور، درآمد حاصل از پروازهای عبوری بابت ارایه خدمات ناوبری هوایی است و نهادهای نظامی سهمی در این خدمات ندارند و قانون اجازه پرداخت آن را به سازمان های نظامی نمی دهد.

امامی تاکید کرد: تمام عملیات مالی شرکت فرودگاه های کشور در مجمع عمومی این شرکت تصمیم گیری و هر سال نیز توسط حسابرس ها به دقت کنترل می شود تا انحرافی در این زمینه نداشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: خوشبختانه در 2 سال گذشته در جلسات مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌ها انحرافی از بودجه این شرکت مطرح نشده است و همه درآمدهای ما به خزانه کل کشور واریز و از آنجا با رعایت ضوابط و مقررات برای هزینه کرد به ما تخصیص داده می شود تا برای توسعه صنعت فرودگاهی و خرید تجهیزات پیشرفته و نیروهای متخصص هزینه شود.

امامی در ادامه افزود: خرید و نصب یک دستگاه رادار 300 میلیارد ریال برای شرکت فرودگاه های کشور هزینه دارد و ضروری است تمام تجهیزات ناوبری هوایی کشور همواره با خرید های مناسب بروز شود.

با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و لغو تحریم ها، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نظر دارد برای نوسازی تجهیزات ناوبری هوایی ایران 250 میلیون دلار از شرکت های معتبر بین المللی تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کند و خرید سه دستگاه رادار برای سه فرودگاه مهم کشور از جمله آنها است.

آمارها نشان می دهد هم اکنون روزانه به طور میانگین یک هزار پرواز عبوری از آسمان ایران می گذرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.