راه اندازی مرکز کنترل و نظارت اعتباری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد:

راه اندازی مرکز کنترل و نظارت اعتباری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی

شنبه, ژانویه 7, 2017 - 14:38 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

در جلسه با اعضای هیأت عامل و مدیران پروِژه‌های اقتصاد مقاومتی بانک مرکزی ،معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی توضیحاتی را درخصوص پروژه مرکز کنترل و نظارت اعتباري (مکنا) ارائه کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد،علی کرمانشاه، عدالت در دسترسي به خدمات بانکی و مديريت ريسک بهينه بانک ها را از کارکردهای پروژه مرکز کنترل و نظارت اعتباري (مکنا) برشمرد و گفت: پايگاه هاي اطلاعاتي موجود بانک مرکزي از قبیل سامانه جامع تسهيلات و تعهدات، سامانه قرض الحسنه ازدواج و چکاوک، پايگاه هاي اطلاعاتي موجود در کشور مانند اطلاعات جمعیتی ثبت احوال و وجود زيرساخت وسيع، کاربردي و پراقبال کارت در کشور از جمله امکانات و شرايط موجود برای اجرای این پروژه است.

وی افزود: راهبرد بانک مرکزي در پروژه مرکز کنترل و نظارت اعتباري، ايجاد زيرساخت واحد براي بانک ها و موسسات رتبه بندي توسط بانک مرکزي، استفاده از الگوها و  ‌روش‌هاي بين المللي و ايجاد زيرساخت مشترک و مشاع است.

کرمانشاه درخصوص اهداف و وظايف «مکنا»گفت: تجميع، ارتباط و به اشتراک گذاري اطلاعات اعتباري مشتريان، استانداردسازي روش اعتبارسنجي و امتيازدهي به مختصات اعتباري مشتريان از اهداف دنبال شده در این طرح است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.