ضرورتی برای استفاده از کارت های سوخت وجود ندارد

مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی ایران:

ضرورتی برای استفاده از کارت های سوخت وجود ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: اکنون که روند رشد مصرف بنزین کاهش یافته و قیمت ها نیز اصلاح شده، بنابراین ضرورتی برای استفاده از کارت های سوخت وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: اکنون که روند رشد مصرف بنزین کاهش یافته و قیمت ها نیز اصلاح شده، بنابراین ضرورتی برای استفاده از کارت های سوخت وجود ندارد.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایرنا ، سیدناصر سجادی درباره تصمیم گیری درباره عرضه بنزین با کارت های سوخت افزود: ابلاغ مصوبه دولت در این زمینه می تواند تکلیف را روشن سازد، بنابراین عرضه بنزین به وسیله کارت همچنان تداوم دارد.

وی پیرامون موضوع پرداخت کارمزد جایگاههای عرضه سوخت، نیز گفت: بودجه لازم برای پرداخت کارمزد جایگاههای عرضه سوخت تامین شده و پرداخت معوقه کارمزدهای سال ٩٤ تا پایان امسال به اتمام می رسد.

این مقام وزارت نفت گفت :پرداخت معوقه کارمزدهای جایگاههای سوخت به همه مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ابلاغ شده و اکنون کارمزدها در حال پرداخت است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران پیشتر از افزایش ٤٠ درصدی کارمزد توزیع بنزین در جایگاههای سوخت در سال ٩٤ خبر داده بود و به گفته وی، افزایش مزبور از ابتدای امسال صورت گرفت و پرداخت به همراه همه معوقه های جایگاه داران از اواخر بهمن ماه آغاز شد.

سجادی اضافه کرد: کاهش شدید قاچاق بنزین در کشور در پی تک نرخی شدن این فرآورده نفتی صورت گرفت و گازوئیل همچنان برای قاچاق جاذبه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران یادآور شد: نرخ هر لیتر گازوئیل سه هزار ریال با قیمتهای منطقه ای و بین المللی چندین برابر فاصله دارد ، بنابراین همچنان این فرآورده برای قاچاق جاذبیت دارد .

به گفته وی، امسال بر اساس مصوبه پارسال هیات دولت عرضه گازوئیل در بخش حمل و نقل بر اساس پیمایش انجام می شود و از این رو از ابتدای مهر ماه امسال عرضه گازوئیل در بخش حمل و نقل بر اساس اطلاعات بارنامه و میزان پیمایش انجام می شود.

پس از تک نرخی شدن بنزین در بهار ماه امسال، بحث های گسترده ای درباره سرنوشت کارت های سوخت مطرح شد، حامیان و مخالفان استفاده از این کارت ها دیدگاه های خود را مطرح کردند، اما به نظر می رسد که اکنون هم نظری فراگیر ملی برای کنارگذاشتن کارت های سوخت و پایان دادن به عمر آنها فراهم شده است.

برخی گمانه زنی ها از احتمال حذف کارت های سوخت بنزین از نوروز 1395 حکایت دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.