کمیته مشترک تجاری ایران و افغانستان تشکیل می شود

کمیته مشترک تجاری ایران و افغانستان تشکیل می شود

چهارشنبه, مارس 2, 2016 - 15:32 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیران صنعت ایران و افغانستان توافق کردند یک کمیته تجاری مشترک برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور تشکیل دهند.

وزیران صنعت ایران و افغانستان توافق کردند یک کمیته تجاری مشترک برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور تشکیل دهند.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایرنا، «محمد رضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و «همایون رسا» وزیر تجارت و صنایع افغانستان در دیدار روز چهارشنبه توافق کردند که این کمیته با عضویت معاونان وزارت خانه های دو کشور هر سه ماه یک بار در کابل یا تهران نشست های مشترک برگزار کنند.

وزیر تجارت و صنایع افغانستان در این دیدار گفت که افغانستان خواهان انتقال خط تولید ایران در این کشور است و کاهش تعرفه کالاها و محصولات صادراتی افغانستان به ایران است.

رسا در این دیدار خواستار اتخاذ تدابیری برای حل و فصل مشکلات ترانزیتی بازرگانان افغان در ایران شد.

نعمت زاده نیز دراین دیدارگفت که موضوع کاهش تعرفه گمرکی بازرگانان افغان در ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد و کمیته مشترک تجاری می تواند دراولین نشست خود حل و فصل مسایل ترانزیتی و تقویت روابط در زمینه های حمل و نقل، امور گمرکی و امور بانکی را مورد بررسی قرار دهند.

وزیرصنعت، معدن و تجارت ایران افزود که باید یک برنامه بلند مدت راهبردی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان طرفین تدوین شود و کمیته مشترک تجاری در این زمینه فعال شود.

وی گفت که ایران آمادگی دارد تجربه های خود را در زمینه پارک های صنعتی و ایجاد اشتغال در اختیار افغانستان قرار دهد تا جوانان افغان بتوانند در داخل کشور مشغول شوند.

نعمت زاده برای گشایش سومین نمایشگاه اقتصادی ایران در کابل برای سفری یک روزه به افغانستان عزیمت کرد. وی امشب به تهران بازمی گردد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.