4 درخواست برای انتخاب دبیرکل جدید سندیکای بیمه‌گران ایران

مدیرعامل بیمه اتکایی امین مطرح کرد:

4 درخواست برای انتخاب دبیرکل جدید سندیکای بیمه‌گران ایران

چهارشنبه, فوریه 15, 2017 - 11:46 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل بیمه اتکایی امین در نامه‌ای به رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران خواستار لحاظ ۴ شرط در انتخاب دبیر کل جدید سندیکا شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس سید مصطفی کیایی در نامه خود به محسن پورکیانی با اشاره به اعلام گزینه‌های متعدد برای سمت دبیرکلی سندیکای بیمه گران ایران برای انتخاب گزینه اصلح خواستار مد نظر قرار گرفتن 4 نکته شد.

کیایی در نامه خود «انتخاب دبیرکل سندیکا از بین متخصصان موفق که در سمت‌های بالای صنعت بیمه سابقه فعالیت داشته‌اند» را مورد تاکید قرار داده و اضافه کرده است: لازم است برای دبیرکلی حتما موافقت فرد مذکور کتباً اخذ شود.

این مدیرعامل شرکت بیمه همچنین خواستار ارسال برنامه دو ساله دبیرکل پیشنهادی برای اعضای شورا که مدیران صنعت بیمه کشور هستند شده است.

وی همچنین یادآور شده است: بهترین انتخاب،انتخاب از بین چند گزینه در شورای عمومی مدیران شرکت‌هاست که در چند سال اخیر اینگونه نبوده است.

کیایی در این رابطه و در پاسخ به پرسشی اظهار داشت: در سالهای گذشته من نقش سندیکای بیمه گران در ایفای وظایف و فعالیت‌هایش را خیلی پررنگ ندیدم در حالی که سندیکا می‌تواند بازوی نظارتی بیمه مرکزی ایران باشد و پیش از آنکه بیمه مرکزی به مسائل ورود کند خود سندیکا با رایزنی و ابتکار عمل مشکلات را رفع کند.

وی افزود در واقع نقش سندیکا پیشگیری و ورود بیمه مرکزی درمان است.

کیایی همچنین در خصوص نقش بیمه مرکزی در انتخاب دبیرکل سندیکای بیمه گران اظهار داشت: خوشبختانه بیمه مرکزی در این رابطه هیچ دخالتی ندارد و رئیس کل بیمه مرکزی این موضوع را مسئله صنفی بیمه‌ها می داند.

بر اساس این گزارش ایجاد و حفظ توسعه همکاری شرکت‌های بیمه کشور،تلاش برای حفظ سلامت بازار بیمه ، توسعه و ترویج فرهنگ بیمه و حمایت از حقوق و منافع صنفی اعضاء از جمله اهداف فعالیت سندیکای بیمه‌گران ایران است.

بر اساس آیین نامه اجرایی سندیکای بیمه‌گران: دبیرکل سندیکا توسط شورای عمومی و برای مدت دو سال انتخاب شده و انتخاب مجدد وی بلامانع است. با عنایت به مفاد ماده ( 15 ) اساسنامه سندیکا ، دبیرکل بالاترین مقام اجرایی سندیکامی باشد و وظایف خود را مطابق اساسنامه مورد عمل سندیکا و اختیارات و وظایفی را که حسب مورد توسط شورای عمومی به وی تفویض می‌گردد انجام می دهد. به موجب مواد 16 و 17 اساسنامه سندیکا دبیرکل نماینده قانونی و تام الاختیار سندیکا در کلیه مراجع قضایی و غیر قضایی و تمامی نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی است و اختیار طرح دعوی از طرف سندیکا و دفاع از دعاوی مطروحه علیه سندیکا را در تمام مراحل و مراجع با حق توکیل به غیر دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.