افزایش سود صنایع در سال 95

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری پیش بینی کرد:

افزایش سود صنایع در سال 95

جمعه, مارس 4, 2016 - 13:23 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت بورس

در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی شرکت‌های داخلی نمی‌توانستند مراودات مالی و کالایی مناسبی با دیگر کشورها داشته باشند، اما از این به بعد این صنایع از رونق برخوردار می‌شوند.

در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی شرکت‌های داخلی نمی‌توانستند مراودات مالی و کالایی مناسبی با دیگر کشورها داشته باشند، اما از این به بعد این صنایع از رونق برخوردار می‌شوند.

 به گزارش بانک و اقتصاد ، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در گفت و گو با سنا با تاکید بر اینکه رشدهای ابتدایی بازار سهام متاثر از نگاه خوش بینانه سرمایه گذاران به آینده روشن اقتصاد کشور است، افزود: به طور قطع وضعیت سودآوری شرکت ها یک شبه متحول نخواهد شد و به تبع آن نمی‌توان انتظار داشت که گزارش‌های ۱۲ماهه شرکت‌ها تحت تاثیر این اتفاق قرار بگیرد.

بهروز خدارحمی با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد برجام رفع تحریم های بین المللی است که اجرایی شدن کامل آن زمانبر است، گفت: همچنین نمایان شدن آثار اقتصادی اجرای برجام نیز نیازمند زمان است .

وی با اشاره به اینکه آثار برجام می‌تواند در پیش‌بینی بودجه شرکت‌ها در سال آینده موثر باشد، بیان کرد: به طور قطع، گزارش‌های پیش‌بینی و چشم‌انداز صنایع در سال آینده تحت تاثیر رفع تحریم‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد و باید این تحول اقتصادی در این گزارش‌ها لحاظ شود.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری به افق روشن صنایع در سال آینده اشاره کرد و گفت: از بین رفتن تحریم‌های بین‌المللی آینده شفاف اقتصادی را ترسیم می‌کند که به دنبال آن همه بازارها از جمله بازار سرمایه تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

خدارحمی با اشاره به اینکه از میان رفتن تحریم‌ها موجب روان‌تر شدن تعاملات بین المللی صنایع برای تامین مواد اولیه و صادرات کالا خواهد شد، بیان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی شرکت‌های داخلی نمی‌توانستند مراودات مالی و کالایی مناسبی با دیگر کشورها داشته باشند، اما از این به بعد این صنایع از رونق برخوردار می‌شوند.

وی یکی دیگر از آثار برجام را سرمایه گذاری های مشترک با شرکای خارجی دانست و اظهار کرد: برخی از تولیدکنندگان داخلی با همتایان خارجی خود قراردادهایی را امضا می‌کنند و در نتیجه آن میزان تولیداتشان افزایش می‌یابد که درنهایت بر میزان سودآوری‌ آنها اثرگذار خواهد بود.

خدارحمی با اشاره به اینکه برخی از بنگاه‌های اقتصادی مواد اولیه‌شان را از خارج کشور تهیه می‌کنند، گفت: در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌ها به دلیل تحریم‌های اقتصادی مجبور بودند که مواد اولیه خود را با قیمت های بالاتری از خارج کشور تهیه کنند، اما با رفع تحریم‌های بین‌المللی این مواد در نرخ های کمتری به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که موجب کاهش هزینه‌های آنها خواهد شد و به طور قطع در پیش‌بینی سودهای سال آینده آنها لحاظ می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.