علاقمندی اندونزی برای سرمایه گذاری در بخش نفت و برق ایران

علاقمندی اندونزی برای سرمایه گذاری در بخش نفت و برق ایران

یک‌شنبه, فوریه 19, 2017 - 08:51 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون وزیر انرژی اندونزی گفت: کشورش تعهد خود به توسعه همکاری های بخش انرژی با ایران را تقویت خواهد کرد و این شامل سرمایه گذاری در یک میدان نفتی در ایران خواهد بود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، آرکاندرا تاهار، معاون وزیر انرژی اندونزی گفت، کشورش تعهد خود به توسعه همکاری های بخش انرژی با ایران را تقویت خواهد کرد و این شامل سرمایه گذاری در یک میدان نفتی در ایران خواهد بود.
وی پس از برگزاری نشست هماهنگی دیدار با وزیر اقتصاد ایران گفت: «تعهدات ما در بخش انرژی شامل برنامه شرکت پرتامینا برای سرمایه گذاری در این کشور و همچنین واردات گاز است.»
دارمین ناسوتیون، وزیر هماهنگ کننده در امور اقتصادی اندونزی قرار است در ادامه سفر جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی به ایران در ماه دسامبر، به تهران سفر کند.
آرکاندرا تایید کرد که شرکت دولتی پرتامینا آماده سرمایه گذاری در 2 میدان نفتی ایران است و به زودی پیشنهاد خود را در این باره تسلیم مقامات ایرانی خواهد کرد.
وی افزود: «پرتامینا وارد دو میدان نفتی خواهد شد و پیشنهاد این پروژه به زودی تسلیم ایران خواهد شد.»
سیامسو آلام، مدیر پروژه های بالادستی پرتامینا گفت، شرکت ملی نفت جنوب ایران که یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران است مذاکراتی را در خصوص این سرمایه گذاری در میادین آب تیمور و منصوری انجام داده است.
وی افزود: «روز 11 فوریه ما مذاکراتی را با شرکت ملی نفت ایران داشتیم و باز هم مذاکره خواهیم کرد.»
سیامسو تایید کرد که این پیشنهاد در جریان سفر دارمین ناسوتیون به تهران در روز 25 فوریه تقدیم خواهد شد.
شرکت ملی نفت ایران و شرکت پرتامینای اندونزی پیشتر یادداشت تفاهمی را برای انجام مطالعات اولیه 2 میدان بزرگ نفتی در ایران به امضا رسانده بودند که حجم ذخایر نفتی آنها به 5 میلیارد بشکه می رسد.
مدیر تامین تجهیزات شرکت برق دولتی پی ال ان اندونزی نیز خاطر نشان کرد کشورش پیشنهاد سرمایه گذاری در بخش برق ایران به ویژه در زمینه توسعه ژنراتورها و افزایش ظرفیت تجهیزات صنعتی به منظور حمایت از تولید برق در این کشور را نیز مطرح کرده است.
وی افزود: «این سرمایه گذاری شامل ژنراتورهای حرارتی و برق تجدیدپذیر و ظرفیت سازی برای تجهیزات صنعتی برای حمایت از تولید داخلی است. این دو در کنار خدمات نگهداری از اهمیت برخوردارند.»




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.