مزایا، امکانات و پاداش‌های باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات تشریح شد

مزایا، امکانات و پاداش‌های باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات تشریح شد

شنبه, مارس 5, 2016 - 14:13 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

در دنیای امروز، صنعت بانکداری توانسته است با به کارگیری تکنولوژی اطلاعات، تحول عظیمی در این حوزه به وجود آورده و گامی در جهت ارائه خدمات با کیفیت بهتر به مشتریان شبکه بانکی بردارد.

در دنیای امروز، صنعت بانکداری توانسته است با به کارگیری تکنولوژی اطلاعات، تحول عظیمی در این حوزه به وجود آورده و گامی در جهت ارائه خدمات با کیفیت بهتر به مشتریان شبکه بانکی بردارد.

 صنعت بانکداري با استفاده از بستر الکترونيک خدمات نويني را ارائه داده که توانسته کيفيت و نوع خدمات را دگرگون کند اما در کنار ارائه خدمات نوين با کيفيت بهتر به مشتريان، بايد آنان را به استفاده از اين خدمات نيز ترغيب کرد. باشگاه مشتريان نيز  يکي از انواع طرحهاي حفظ كننده مشتري و به عنوان يک واحد برقرارکننده ارتباطات با افراد يا سازمان هاست که به وسيله يک مجموعه به منظور ايجاد ارتباطات مستقيم و منظم بين اين اعضا ايجاد شده و عمل مي کند.

به گزارش بانک و اقتصاد، حبيب احمدي مدير امور شعب و بازاريابي در گفت و گويي به معرفي و تشريح ابعاد گوناگون راه اندازي باشگاه مشتريان بانك توسعه صادرات ايران پرداخت.

 تعريف شما از باشگاه مشتريان بانك توسعه صادرات ايران چيست ؟

باشگاه مشتريان بانک توسعه صادرات ايران، يک فضاي مجازي و پل ارتباطي با مشتريان  است که توسط بانک توسعه صادرات ايران براي برقراري ارتباط مستمر و مستقيم با اعضا و ارائه دادن بسته هاي سودآور با ارزش بالاي درک شده توسط مشتري به آنها راه اندازي شده است که هدف نهايي از اين کار فعال کردن و افزايش وفاداري در مشتريان با ايجاد رابطه عاطفي با آنها خواهد بود.

 به نظر شما ضرورت ايجاد باشگاه مشتريان براي بانك چيست؟

عواملي كه ضرورت ايجاد باشگاه مشتريان را براي بانك ايجاب مي نمايد شامل مواردي چون افزايش رقابت در بازار بانكي جهت جذب مشتريان، نياز به ابزارهاي جديد بانكي جهت حفظ مشتريان، نياز به ايجاد رضايت در مشتريان و افزايش سهم از مشتريان با ارايه پيشنهادات ويژه مي باشد. همچنين ايجاد باشگاه مشتريان و ثبت اطلاعات مشتريان نيز منجر به ايجاد گروهي از مشتريان خواهد شد که در يک بانک اطلاعاتي استقرار يافته و مي توان براي آنها برنامه ريزي مدون انجام داد.

لطفا" اهداف اصلي ايجاد باشگاه مشتريان بانك توسعه صادرات ايران را تشريح نماييد.

هدف از استقرار باشگاه مشتريان اين است که از طريق آن به اهدافي چون بازاريابي، فروش، برندينگ، تحقيقات بازار و طراحي محصول دست يافت البته مزاياي ديگري نيز از جمله ارائه خدمات نوين به صادرکنندگان از طريق باشگاه بانک توسعه صادرات ايران، افزايش ميزان رضايت مندي مشتريان، افزايش تعامل مشتريان با بانک توسعه صادرات ايران ، ايجاد و خلق يک تجربه عالي و متمايز براي مشتريان، شناخت بهتر و تعامل اثر بخش تر با مشتريان، ارج نهادن به حقوق مشتري، ايجاد هم افزايي بين مشتريان و شناخت فرصتهاي جديد تجاري در اين طرح وجود دارد.

  مطالعات و تدوين ساختار باشگاه مشتريان بانك توسعه صادرات ايران بر مبناي چه استراتژي هايي صورت گرفته است ؟

 در اين باشگاه  استراتژي هاي کلان باشگاه مشتريان بانک توسعه صادرات ايران بر اساس خطي مشي بانک، گروه مخاطبان هدف باشگاه صادرکنندگان و انواع محصولات بانك مانند سپرده گذاري ارزي و ريالي ،تسهيلات ارزي و ريالي، حوالجات، ضمانت نامه، کارت اعتباري ارزي، اعتبارات اسنادي، بانکداري الکترونيک، تامين مالي صادرات و...  برنامه ريزي و اجرا شده است.

با توجه به اهداف مورد نظر جهت ايجاد باشگاه مشتريان بانك توسعه صادرات ايران و لحاظ نمودن چشم انداز و برنامه هاي راهبردي بانك، استراتژي هاي باشگاه شامل ، حفظ مشتريان فعلي و وفادارسازي آنان، راهبرد توسعه بازار و ايجاد ظرفيت هاي جديد صادراتي، تسهيل فرآيند صادرات در عرصه تجارت خارجي و پوشش حداكثري صادرات است.

سامانه هايي كه جهت باشگاه مشتريان بانك توسعه صادرات طراحي شده اند را معرفي نماييد.

 سامانه هاي مورد نظر جهت ساختار نرم افزاري باشگاه مشتريان توسعه صادرات ايران شامل سامانه مديريت سطوح کاربران، سامانه مديريت امتيازات، سامانه مديريت پاداش و تخفيفات، سامانه مديريت طرح ها و كمپين هاي باشگاه، سامانه مديريت محتوا و اطلاع رساني باشگاه،  سامانه مديريت گزارشات باشگاه مي باشد.

 عضويت دراين  باشگاه براي مشتريان بانك چه مزايايي را به همراه دارد؟

عضويت در اين باشگاه شامل مزايايي است که موجب كسب رضايت براي مشتري و وفاداري وي مي شود. برخي از آنها شامل اعمال تخفيفات كارمزدي و سود، ارايه خدمات بانكداري شركتي، مصاحبه تصويري با مشتري و انتشار آن در رسانه ها ، سايت بانك و باشگاه ، مصاحبه غيرتصويري با مشتري و درج آن در سايت بانك و باشگاه، ارايه پرتال اختصاصي براي مشتري در سايت باشگاه ، استفاده از گزارشات تخصصي بازارهاي هدف صادراتي واختصاص پنل براي مشتري در نشست هاي تخصصي بانك و ... مي شود.

 نحوه عضويت در باشگاه مشتريان بانك توسعه صادرات ايران چگونه است؟

در حال حاضر تمامي مشتريان بانك اعم از اشخاص حقوقي و حقيقي در باشگاه مشتريان بانك عضو هستند و جهت تأييد عضويت كافيست مشتريان به وبگاه club.edbi.ir مراجعه و با استفاده از كد مشتري در بانك به عنوان شناسه كاربري و كد يا شناسه ملي به عنوان رمز عبور نسبت به تكميل اطلاعات مورد نياز اقدام نموده و در نهايت پس از تاييد عضويت از امكانات موجود در سامانه باشگاه مشتريان استفاده كنند.

 سطح بندي مشتريان در اين باشگاه بر اساس امتياز ارزش پولي است، منظور از ارزش پولي چيست ؟

فرآيند تخصيص امتيازات اعطايي بر اساس ارزش پولي مشتريان  است كه به نوع عملكرد مشتريان در ارتباط با ميزان تسهيلات دريافتي از بانك، ميزان اعتبارات اسنادي گشايش شده نزد بانك، ضمانتنامه ها و نقل و انتقال حوالجات و منابع سپرده اي مشتريان نزد بانك، مرتبط خواهد بود.

 روش هاي ارتقاي اعضاي باشگاه مشتريان بر چه اساسي طراحي شده است؟

 روش هاي كسب امتياز و ارتقاي اعضاي باشگاه بر مبناي  ميزان استفاده از كليه محصولات و خدمات بانکي، ميزان ارزش پولي ايجاد شده توسط مشتريان، فعاليت در بستر مشاوره اي باشگاه و توليد محتوا، مطالب در سايت باشگاه مشتريان و ... تعيين شده است.

نحوه سطح بندي اعضاي باشگاه مشتريان چگونه است؟

تمامي مشتريان بانك و اعضاي باشگاه در دو گروه  مشتريان حقيقي و مشتريان حقوقي قرار مي گيرند و اعضاي هر گروه نيز در پنج طبقه مشتريان VIP ، مشتريان طلايي، مشتريان نقره اي، مشتريان برنزي و مشتريان عادي سطح بندي شده اند.

 در صورت امكان ساختار و محتواي باشگاه مشتريان بانك توسعه صادرات ايران را كمي بيشتر تشريح نماييد.

 سامانه باشگاه مشتريان بانك داراي بخش هاي مختلفي است كه از آن جمله مي توان به "كافه صادرات" شامل تخفيفات ويژه، كارگاه و دوره هاي آموزشي تخصصي،گزارشات تخصصي و مالي، بسته خدمات و تسهيلات بانكي و "طرح ها و كمپين هاي ويژه" شامل طرح هاي امتيازي، طرح هاي بدون رويه امتيازي اشاره كرد.

همچنين در بخش "پاداش ها و مشوق هاي باشگاه" شاهد  شامل تخفيفات نرخ سود تسهيلات و كارمزد خدمات بانكي، ارايه خدمات بانكداري شركتي، اختصاص پنل براي مشتريان در نشست هاي تخصصي بانك و ارايه فضاي تبليغاتي براي مشتريان برتر در سامانه خواهيم بود.

بخش "معرفي برترين هاي باشگاه مشتريان" شامل معرفي مشتريان و صادركنندگان برتر و نمونه در حوزه هاي مختلف ، "بخش مشاوره" شامل ارايه مشاوره هاي مالي و تخصصي به صورت حضوري و غير حضوري و در در بخش "نظرسنجي" نيز مشتريان مي توانند از طريق مشاركت در نظرسنجي ها نسبت به ارايه ديدگاه ها و نظرات خود اقدام نمايند.

همچنين براي آگاهي و اطلاع از جزييات بيشتر علاقمندان مي توانند به سامانه باشگاه مشتريان بانك توسعه صادرات ايران به  نشاني  club.edbi.ir مراجعه نمايند. ابهام و مشكلات در ثبت نام و عضويت، از طريق تكميل فرم برخط پشتيباني اعضا يا برقراري تماس با مرکز ارتباط با مشتريان به شماره هاي 32-88709022  قابل پيگيري است.

 

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.