مصرف برق ایران ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد

مصرف برق ایران ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد

یک مقام مسئول در وزارت نیرو از افزایش سه هزار مگاواتی پیک مصرف برق ایران در سال ۹۵ خبر داد.

یک مقام مسئول در وزارت نیرو از افزایش سه هزار مگاواتی پیک مصرف برق ایران در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش بانک و اقتصادبه نقل از مهر، اسماعیل محسني كبير با اشاره به مشکلات شدید و کمبود منابع مالی در سطح صنعت برق ایران، گفت: براساس پيش بيني‌ها سال آینده پیک مصرف برق کشور برای فصل تابستان و روزهای گرم سال ۲ تا ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

معاون برنامه‌ريزي و توسعه شبكه توانير با اشاره به برنامه ریزی به منظور تکمیل مراحل ساخت و راه اندازی طرح های جدید نیروگاهی و تاسیسات جدید انتقال و توزیع برق در کشور برای تامین برق تابستانی مشترکان، تصریح کرد: بر این اساس فاز اول نیروگاه برق سمنگان در استان کرمان سال آینده برای افزایش پایداری شبکه برق جنوب کشور در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر اکثر تجهيزات سفارش این نیروگاه سفارش و در حال ساخت است، بیان کرد: خط انتقال این نيروگاه هم با مديريت برق منطقه اي كرمان آماده راه اندازی شده است.

به گفته معاون برنامه‌ريزي و توسعه شبكه توانير، پیش بینی می‌شود واحد بخار نیروگاه سمنگان هم تا پیش از فرا رسیدن پیک بار مصرف برق تابستانی به بهره‌برداری برسد.

بنا بر این گزارش سیدعلی بربند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران پیشتر با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود با لغو تحریم‌ها پیک مصرف برق با افزایش قابل توجه‌ای روبرو شود، گفته بود: سیاست دولت در دوران پساتحریم تزریق نقدینگی به فضای کسب و کار و به ویژه حوزه تولید و صنعت است و قطعا اجرای این سیاست منجر به رونق تولید در کشور و به ویژه واحدهای صنعتی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده پیش بینی می‌شود پیک مصرف برق صنایع استان تهران در دوران پساتحریم افزایشی ۱۸ تا ۲۰ درصدی را تجربه کند، تاکید کرده بود: از این رو جهش مصرف برق صنایع استان تهران تا سقف یکهزار و ۳۰۰ مگاوات دور از ذهن نیست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.