ایران فرصتی بزرگ در خاورمیانه برای فعالیت مشترک و انتقال فناوری است

نایب رئیس اتاق ایران در آلمان :

ایران فرصتی بزرگ در خاورمیانه برای فعالیت مشترک و انتقال فناوری است

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در آلمان ضمن تشریح مزیت های منطقه ای و اقتصادی کشورمان برای توسعه همکاری های پایدار در حوزه های مختلف گفت: ایران فرصتی بزرگ در خاورمیانه برای فعالیت مشترک و انتقال فناوری روز است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در آلمان ضمن تشریح مزیت های منطقه ای و اقتصادی کشورمان برای توسعه همکاری های پایدار در حوزه های مختلف گفت: ایران فرصتی بزرگ در خاورمیانه برای فعالیت مشترک و انتقال فناوری روز است.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایرنا ، پدرام سلطانی در کنفرانس « بررسی فرصت های اقتصادی برای همکاری با ایران» که با حضور هیات بازرگانی ایران در برلین آلمان برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی امروز به عنوان باثبات ترین کشور خاورمیانه، مهمترین بازیگر و بازی ساز اقتصادی این منطقه و یکی از اقتصادهای تپنده جهان، در سالهای پیش رو به حساب خواهد آمد.

به گفته وی؛ اقتصادهای فعال جهان می توانند ضمن مشارکت با جمهوری اسلامی، شریک اقتصادی جذابی برای همکاری های آینده برگزینند.

سلطانی اضافه کرد: ایران مقام نخست ذخایر فسیلی جهان را دراختیار دارد و از لحاظ منابع معدنی در بین 10 کشور شاخص دنیا جای دارد .

وی خاطرنشان ساخت : مهمترین منبع برای سرمایه گذاری درایران نیروی کار جوان و تحصیلکرده و به نسبت ارزان است که می تواند در همکاری های مشترک با طرفهای خارجی بسیار مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس اتاق ایران گفت: اکنون عصری جدید در تعامل جمهوری اسلامی با جامعه جهانی آغاز شده است و بخش خصوصی کشورمان به دنبال یافتن شرکایی توانمند و مطمئن برای استفاده از فرصتهای فراوان پیش رو است.

وی، سهم بخش خصوصی ایران از اقتصاد کشور را یک ششم سهم بخش دولتی دانست و گفت: خصوصی سازی در ایران از 10 سال پیش شکل گرفته است.

سلطانی یادآور شد: جمهوری اسلامی یکی از 10 کشور نخست جهان در جذب گردشگر است و نیاز به ساخت حدود یک هزار هتل و ارائه خدمات لازم در این عرصه دارد و در واقع یکی از حوزه های مفید برای سرمایه گذاری و ایجاد شرکت های مشترک است.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه ای با جمعیت 300 میلیون نفری و وجود کریدور شمال و دسترسی به آب های آزاد، توسعه ناوگان ریلی و جاده ای برای انتقال مسافر و کالاهای تجاری به عنوان بخشی از فرصت هایی است که برای همکاری وجود دارد.

به گفته سلطانی، ایران می تواند مسیر زمینی مناسبی برای جایگزینی بخشی از حمل و نقل دریایی از شرق به سوی اروپا باشد و به عنوان مسیری امن، کوتاه، و ارزان برای پیوند آسیا به اروپا مورد توجه قرار گیرد.

وی، خواستار همکاری و ارائه پیشنهاد از شرکت های آلمانی فعال در امر محیط زیست و مدیریت منابع آب شد و از آمادگی اتاق ایران برای همکاری با اتاق بازرگانی و صنایع آلمان خبر داد.

نایب رئیس اتاق ایران ایجاد شبکه ای ارتباطی بین شرکت های کوچک و متوسط ایرانی و آلمانی و تبادل هیات های تجاری و صنعتی را خواستار شد.

وی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، شیمیایی، صنایع معدنی، صنایع غذایی، گردشگری، حمل و نقل و لجستیک، بهره وری انرژی و انرژی های نو، کشاورزی صنعتی، آبزی پروری، صنایع و قطعات خودرو، خرده فروشی زنجیره ای، بانکداری و خدمات مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجارت الکترونیک، مدیریت آب و پسماند و خدمات آموزشی در کنار همکاری صنایع بزرگ دو کشور، زمینه ها و بسترهای موجود برای توسعه مناسبات بین ایران و آلمان دانست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در دیدار وزیر خارجه آلمان با وی، گفت : ایران و آلمان علاوه بر تلاش برای ارتقای روابط دوجانبه، می توانند در مسیر حل مشکلات منطقه ای و بین المللی به ویژه مبارزه با تروریسم و ایجاد صلح و ثبات در منطقه همکاری کنند.

رئیس جمهوری، ضمن استقبال از گسترش همکاری های همه جانبۀ ایران با اتحادیه اروپا و از جمله آلمان تاکید کرد: تهران و برلین برای تعمیق همکاری های مشترک در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مصمم هستند.

روحانی، ضمن تاکید بر این که فرصت های همکاری های مشترک در بخش های مختلف از جمله صنعت، معدن، انرژی و خطوط ریلی و گردشگری فراهم است، افزود: آلمان در این حوزه ها می تواند مشارکت فعال تری داشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.