برقراری دوباره بیمه‌های صادراتی آلمان برای ایران

برقراری دوباره بیمه‌های صادراتی آلمان برای ایران

یک‌شنبه, مارس 6, 2016 - 14:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت بیمه

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با مسئولان وزارت اقتصاد و انرژی آلمان درباره زمینه‌های همکاری در حوزه‌های بیمه‌های صادراتی و ساخت زیربناهای حمل و نقل خبر داد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با مسئولان وزارت اقتصاد و انرژی آلمان درباره زمینه‌های همکاری در حوزه‌های بیمه‌های صادراتی و ساخت زیربناهای حمل و نقل خبر داد.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایستا نیوز، اصغر فخریه‌کاشان با اشاره به جزئیات دیدار با ماخنیگ Machnig معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، گفت: ما دو هفته پیش ملاقاتی با معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان درباره مرور بر همکاری‌های معوق دوجانبه داشتیم و این دیدار ادامه نشست و گفتگوی دیدار پیشین بود.

 همچنین موضوع دیگری که در نشست با هیات آلمانی مطرح شد، این بود که شرکت هرمس با بانک مرکزی به توافق رسید تا مبالغی را که ایران به این شرکت بدهکار است، به صورت یکجا در ماه ژوئن (شهریورماه سال ۹۵) دریافت کند که با این اقدام بیمه‌های صادراتی آلمان برای ایران مجددا برقرار خواهد شد.

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل ادامه داد: ما یکسری قراردادهایی را با شرکت‌های آلمانی از جمله شرکت‌های زیمنس و خطوط راه‌آهن آلمان داریم که باید در ایران انجام شود. قرار بر این شد که این قراردادها نیز به معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان منعکس تا برای تامین فاینانس آنها اقدام شود.

 این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: لیست پروژه‌ها را به آنها دادیم و آقای ماخینگ نیز اعلام کرد تا اگر در ادامه انجام پروژه‌ها مشکلی بود نامه‌ای به وی نوشته تا بدین وسیله موارد و موانع احتمالی رفع شوند.

 فخریه‌کاشان گفت: همچنین در مورد حل مشکل سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران در هامبورگ٬ قرار بر این شد خودشان با شرکت خصوصی که بنزین در هامبورگ توزیع می‌کند صبحت کنند تا این مشکل برطرف شود.

 قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیشتر گفتگوهای امروز ما در حوزه ریلی بود. این مقام مسئول دولت آلمان فدرال علاقه‌مند است تا دیگر پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری را به آنها اعلام کنیم و قرار شد تا علاوه بر ریل، پیشنهادات ایران در بخش‌های دریا و فرودگاه نیز به وی اعلام شود.

 وی همچنین در مورد جزئیات پروژه‌های بندری مورد گفتگو با هیات آلمانی گفت: پروژه‌های بندری در چابهار و پروژه شهیدرجایی بندرعباس از جمله پروژه‌هایی بود که در مورد آنها صبحت‌هایی ابتدایی انجام شد که البته ما قرارداد نیز با یک شرکت آلمانی داریم که بیش از ۲۰۰ میلیون یورو مبلغ قرارداداست که آن هم باید فاینانس شود و به طرف آلمانی اطلاع دادیم و قرار شد تا برای فاینانس‌ها نیز اقدامات لازم انجام شود.

 فخریه‌کاشان درباره پیش‌بینی خود برای دیدارهای آتی با وزیر اقتصاد و انرژی آلمان فدرال گفت: کمیسیون مشترکی در ماه «می» بین ایران و آلمان تشکیل می‌شود و ما میزبان وزیر اقتصاد آلمان در ایران خواهیم بود که جزئیات بیشتر درباره قراردادهای سرمایه‌گذاری در این کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درباره این دیدار گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های راه‌آهن در اولویت‌های ما قرار دارد، امروز ۶ پروژه را به آلمانی‌ها معرفی کردیم تا بتوانیم از طریق سرمایه‌گذار خارجی برای تامین منابع مالی اقدام و به اجرای پروژه‌ها سرعت ببخشیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه‌هایی که به هیات آلمانی معرفی شد شامل پروژه راه‌آهن اصفهان-اهواز، همدان-سنندج، رشت-آستارا، کرمانشاه-خسروی و میانه-تبریز و بستان‌آباد بود که بر اولویت‌های آنها تاکید و موافقت‌ اولیه نیز اخذ شد. در کل مذاکرات امیدوارکننده بود.

 همچنین احمد خدایی قائم‌مقام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز درباره جزئیات این دیدار گفت: ما همزمان دو قرارداد را با چین و روسیه برای برقی‌کردن نزدیک به ۱۶۰۰ کیلومتر از خطوط راه‌آهن کشور داریم که یکی از آن دو قرارداد برقی‌کردن تهران-مشهد و دیگری اینچه‌برون-گرمسار است که با توجه به تجربه موفق آلمان‌ها و شرکت زیمنس در ساخت لکوموتیوهای برقی علاقه‌مند هستیم تا بخش‌هایی از این پروژه را با همکاری زیمنس در روسیه داشته باشیم که این پیشنهاد نیز به معاون وزیر اقتصاد و انرژی دولت فدرال آلمان اعلام شد.

 قائم‌مقام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: از آنجایی که برای برقی کردن اینچه‌برون-گرمسار به طول ۶۰۰ کیلومتر قراردادی با روسیه منعقد شده و از خط اعتباری روسیه استفاده می‌کنیم٬ علاقه‌مند بودیم تا قراردادی سه جانبه‌ای داشته باشیم که امیدوارم طی سه ماه آینده و قبل از قطعی شدن قرارداد با روسیه از همکاری زیمنس نیز در این پروژه بهره‌مند شویم.

 خدایی گفت: پیش‌بینی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران فقط برای تامین لکوموتیوهای این قرارداد مبلغی در حدود ۱۵۰ میلیون یورو است که روس‌ها نیز با کلیت ورود شرکت زیمنس به این پروژه موافقت کرده‌اند.

 براساس این گزارش پاسخ به مواردی که در این نشست مطرح شد، در ماه می و در کمیسیون مشترکی که با حضور وزیر اقتصاد و انرژی اقتصاد دولت فدرال آلمان و وزیر راه و شهرسازی ایران تشکیل می‌شود، بحث و بررسی می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.