مشارکت نفتی ایران و چین در عراق

مشارکت نفتی ایران و چین در عراق

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اشاره به مذاکرات با یک شرکت چینی برای اجرای مشترک پروژه‌ای نفتی در عراق از کویت به عنوان بازار جدید صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت حفاری نفت کشور نام برد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اشاره به مذاکرات با یک شرکت چینی برای اجرای مشترک پروژه‌ای نفتی در عراق از کویت به عنوان بازار جدید صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت حفاری نفت کشور نام برد.
به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از مهر، حیدر بهمنی در تشریح برنامه‌های جدید اجرای طرح‌های نفتی در عراق، گفت: برای اجرای پروژه‌های نفتی در عراق با چینی‌ها که برنده مناقصه در این کشور شده‌اند، مذاکراتی را انجام داده‌ایم که براساس آن، تعدادی از دستگاه‌های مورد نیاز آنها را تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اعلام اینکه همچنین با تعدادی از شرکت‌های اروپایی که در عراق مشغول به اجرای پروژه هستند، در حال مذاکره هستیم تا براساس آن در جنوب و شمال این کشور به صورت مشترک فعالیت کنیم، تصریح کرد: علاوه بر این، در حال مذاکره با شرکت‌های کویتی برای اجرای پروژه به صورت مشترک در این کشور همسایه هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به مهیا شدن زمینه‌های حضور ایران در بازار تعاملات بین‌المللی، بیان کرد: پیش از تحریم‌ها امکان نقل و انتقال امکانات و تجهیزات ملی حفاری به کشورهای منطقه میسر نبود که با رفع این مشکل، قصد داریم در کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور پررنگ تری داشته باشیم.
وی درباره مذاکره با شرکت‌های ایتالیایی هم توضیح داد: هم ‌اکنون در حال امضای تفاهمنامه با ایتالیایی‌ها هستیم که براساس آن، قرار است آنها سرمایه‌گذاری را انجام داده و عملیات حفاری توسط شرکت ملی حفاری ایران انجام شود.
بهمنی تاکید کرد: همچنین با شرکت‌های سنگاپوری مذاکراتی را شروع کرده‌ایم، در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسد، به اجرای پروژه به صورت مشترک در دریا به این صورت که سرمایه از سوی آنها و امکانات و تجهیزات از سوی ما باشد، خواهیم پرداخت.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اشاره به برنامه‌ریزی های این شرکت برای تامین دکل حفاری در سال آینده هم توضیح داد: با شرکت‌های چینی تفاهم نامه‌هایی برای تامین دکل امضا شده که سرمایه از سوی آنها تامین خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به افزایش تعداد دکل‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران از ٦ دستگاه در اوایل انقلاب به ٧٥ دستگاه در سال ٩٤، تصریح کرد: تعداد دستگاه‌های حفاری سال آینده به ٨٠ دستگاه افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه برای خرید دکل حفاری دریایی حداقل به ٢٠٠ میلیون دلار سرمایه نیاز است، خاطرنشان کرد: قصد داریم با مشارکت سرمایه‌‌گذاران ایرانی یا خارجی، به صورت مشارکت و یا اجاره به شرط تملیک، دکل‌های حفاری دریایی خود را افزایش دهیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.