مخالفت مجلس با لایحه رسیدگی به تخلف از نظامات شهری

مخالفت مجلس با لایحه رسیدگی به تخلف از نظامات شهری

دوشنبه, مارس 7, 2016 - 11:59 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نمایندگان مجلس شورای سلامی با لایحه رسیدگی به تخلف از نظامات شهری مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای سلامی با لایحه رسیدگی به تخلف از نظامات شهری مخالفت کردند.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه با 71 رای موافق، 52 رای مخالف، 16 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن مجلس با کلیات لایحه رسیدگی به تخلف از نظامات شهری مخالفت کردند.

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان در مخالفت با این طرح گفت: نباید یک طرفه قوانین خاصی را تصویب کنیم زیرا موجب افزایش ناهنجاری ها و برهم خوردن نظامات شهری و همچنین افزایش تکدی گری و سد معبر می شود.

وی ادامه داد: با افزایش جریمه ها برخی مشاغل کاذب ایجاد می شود که این موضوع مشکلات فروانی را ایجاد خواهد کرد.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز در مخالفت با این لایحه نیز گفت: با تصویب این قانون تعداد بیکاران افزایش یافته در حالی که باید این قانون در مرتبه اول به صورت آزمایشی در کلانشهرها اجرا شده و سپس به کل کشور تسری یابد.

سید سعید زمانیان دهکردی نماینده مردم شهر کرد در موافقت با این لایحه گفت: بهداشت و آسایش شهروندان همیشه باید در اولویت باشد و برخی با اقداماتی که انجام می دهند موجب اخلال در امنیت شهروندان می شوند که نیازمند اقدامات قانونی است.

وی گفت: برخی با سد معبر در کلانشهرها موجب سلب آرامش در جامعه می شوند و تکدی گری موضوعی است که اثرات روحی و روانی نامطلوب در جامعه برجای می گذارد.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در موافقت با این لایحه اظهار داشت: 71 درصد مردم در شهرها زندگی می کنند که 29 درصد جمعیت کشور نیز روستایی هستند و همین جمعیت روستایی نیز از فضای شهری بهره مند می شوند اما متاسفانه عده ای با بی مبالاتی موجب برهم خودن نظامات شهری می شوند.

وی ادامه داد: سد معبر، تکدی گری و یا حتی تخلیه نخاله های ساختمانی موجب ایجاد چهره ای زشت از شهرهای ایران می شود.

وی با اشاره به اجباری شدن بستن کمربند ایمنی در خودروها گفت: موضوع بستن کمربند ایمنی در خودروها زمانی نهادینه شده که جریمه سنگینی برای آن در نظر گرفته شده و اگر می خواهیم نظامات شهری نیز نهادینه شود باید جریمه های قانونی برای مشکلات در نظر بگیریم.

در نهایت پس از تصویب نشدن کلیات این لایحه، این لایحه از دستور کار مجلس خارج شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.