مشکل بیمه نفتکش های ایرانی حل شد

مشکل بیمه نفتکش های ایرانی حل شد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از رفع مشکل پوشش بیمه P&I ناوگان این شرکت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در پی رایزنیهای این شرکت و وزارت امورخارجه مشکلات بیمه ای کشتیهای ایرانی تقریبا حل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از رفع مشکل پوشش بیمه P&I ناوگان این شرکت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در پی رایزنیهای این شرکت و وزارت امورخارجه مشکلات بیمه ای کشتیهای ایرانی تقریبا حل شده است.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایسنا، علی اکبر صفایی با بیان این مطلب گفت: با وجود اجرایی شدن برجام و رفع همزمان تحریمهای بیمهای، کلوپهای عضو گروه بینالمللی (IGA) قادر به ارائه پوشش کامل به کشتیهای ایرانی یا کشتیهایی که در ارتباط تجاری با ایران هستند، نبودند چراکه بخش قابل توجهی از ساختار اتکایی این کلوها از سوی بیمهگران اتکایی آمریکایی تامین میشود که کماکان تحت تحریمهای اولیه آمریکا، مجاز به ارتباط تجاری با ایران نیستند.

وی افزود: در این راستا شرکت ملی نفتکش ایران از مدتها پیش و تحت برنامه استراتژیک پساتحریم این شرکت برای از سرگیری فعالیت ناوگان خود در بازار اروپا، مذاکرات گستردهای را با کلوپهای عضو IGA برای پیدا کردن راهکارهای مناسب انجام داد که خوشبختانه با این اقدامها و رایزنیهای گسترده تیم اجرای برجام و وزارت امورخارجه، مشکلات موجود تقریبا حل شده است و بزودی ورود کشتیهای ناوگان به این کلوپها میسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد: با رفع این مشکل در آینده نزدیک شاهد حضور نفتکشهای ایرانی در بازارها و بنادر بزرگ اروپایی خواهیم بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.