کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران:

کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران، عرضه هرگونه آجیل و خشکبار قسطی در کشور را تکذیب کرد و گفت: امسال قیمت آجیل و خشکبار شب عید به طور میانگین بین 10 تا 15 درصد کاهش داشته و در این محصول عرضه قسطی نداریم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران، عرضه هرگونه آجیل و خشکبار قسطی در کشور را تکذیب کرد و گفت: امسال قیمت آجیل و خشکبار شب عید به طور میانگین بین 10 تا 15 درصد کاهش داشته و در این محصول عرضه قسطی نداریم.

به گزارش بانک و اقتصاد ،مصطفی احمدی در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه آجیل و خشکبار شب عید و ایام نوروز تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم افزود: محصولات در اقلام مختلف و با کیفیت لازم به بازار عرضه شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی به برگزاری نمایشگاه های بهاره تهران اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ها آجیل و خشکبار کیفی با قیمت های مناسب عرضه شده و مردم می توانند خشکبار مورد نیاز خود را از این نمایشگاه ها تهیه کنند.

وی دلیل کاهش نسبی نرخ آجیل و خشکبار در سال جاری را افزایش بارندگی ها دانست و افزود: در برخی اقلام آجیل و خشکبار به دلیل وجود بارندگی ها، حدود 15 درصد افزایش تولید داشته ایم که همین امر سبب کاهش نسبی قیمت ها شده است.

وی گفت: امسال بیش از 185 هزار تن تولید پسته داشته ایم در حالی که سال گذشته تولید این محصول 160 هزار تن بود؛ بنابراین رشد تولید سبب ثبات قیمت پسته در سال جاری شده است.

رئیس کمیسیون تخصصی آجیل و خشکبار درباره کمبود بادام هندی و بالا بودن قیمت آن نیز گفت: به دلیل این که بادام هندی در کشور ما تولید نمی شود چاره ای جز واردات این محصول نداریم؛ باتوجه به اینکه بادام هندی در سبد آجیل و خشکبار مردم کشورمان قرار دارد، انتظار می رود مسئولان و دستگاه های متولی، واردات این محصول به بازار ایران را آزاد کنند.

احمدی با بیان اینکه قیمت فندق نیز نسبت به پارسال 40 درصد کاهش دارد، افزود: در واردات برخی محصولات که تولید آن در کشورمان کم است ناچار به وارداتیم؛ همچون تخم کدو مرمری که میزان مصرف آن از تولید داخلی بیشتر است؛ با توجه به این نیاز، باید این محصول از طریق واردات تامین شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار به رشد 40 درصدی کیفیت آجیل و خشکبار امسال اشاره کرد و گفت: امسال نظارت بر عرضه آجیل و خشکبار شب عید و ایام نوروز از ابتدای اسفندماه توسط بازرسان اتحادیه آجیل و خشکبار شروع و تا پایان ایام نوروز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، امسال نمایشگاه های بهاره در بوستان ولایت، حکیمیه تهران پارس، پارک ارم و مصلی تا 21 اسفندماه برقرار است.

از سال 1392 اتحادیه های کشوری اصناف از جمله آجیل و خشکبار منحل شد و هم اکنون کمیسیون تخصصی آجیل و خشکبار در استان های مختلف کشور دایر است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.