بانک مرکزی تایلند بیت کوین را ممنوع اعلام کرد

بانک مرکزی تایلند بیت کوین را ممنوع اعلام کرد

بانک مرکزی تایلند در اقدامی غیر منتظره، هر گونه فعالیت مرتبط با بیت کوین و سایر ارزهای مجازی را توسط بانک های این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا، بانک مرکزی تایلند به تمام بانک ها و موسسات مالی این کشور ابلاغ کرد که تمام عملیات بانکی و پولی با ارزهای دیجیتال باید متوقف شوند. این تصمیم بانک مرکزی تایلند در راستای نگرانی از بروز مشکلات احتمالی تجارت غیر قانونی اتخاذ شده است.
بانک های تایلندی در حال حاضر از سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگار، فروش آنها، انجام تراکنش و ایجاد پلت فورم برای تجارت با این ارزها ممنوع شده اند.
همچنین بانک های تایلندی از دادن وام با هدف خرید پول دیجیتال یا دادن مشاوره به مشتریان خود برای استفاده از ارزهای رمزنگار به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری نهی شده اند.
بانک مرکزی تایلند اعلام کرد که ارزهای مجازی در تایلند تجارت قانونی محسوب نمی شود؛ ضمن اینکه این ارزها قابلیت استفاده در پولشویی یا فاینانس گروه های تروریستی را دارند.
این در حالی است که وزیر دارایی تایلند گفته که دولت نمی تواند استفاده از ارزهای مجازی را متوقف کند و به جای آن باید به منظور کنترل آنها، قوانینی را وضع کند.
بر پایه این گزارش قیمت بیت کوین در حال حاضر ۸ هزار و ۷۰۰ دلار در هر واحد است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.