آغاز به کار پایگاه سطح‌بندی تجهیزات نظارت تصویری

آغاز به کار پایگاه سطح‌بندی تجهیزات نظارت تصویری

پایگاه سطح‌بندی تجهیزات نظارت تصویری آغاز به کار کرد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا، صادق فیض‌آبادی در نشست خبری رونمایی از پایگاه سطح‌بندی نظارت تصویری با بیان اینکه اتحادیه‌های صنفی رسته‌های مصوب خاص خود را دارند، اظهارداشت: در اتحادیه برای ۱۲ رسته مرتبط با الکترونیک جواز کسب در بخش حقیقی و حقوقی صادر می‌کنیم.

وی افزود: یکی از رسته‌های مهم مرتبط با الکترونیک، تولید و نصب و خدمات پس از فروش سیستم‌های امنیتی و دوربین‌های مدار بسته است که با توجه به رواج این سیستم‌ها در حوزه پیگیری و کشف جرایم، اتحادیه باید فعالیت خود را در این بخش گسترش دهد.

فیض‌آبادی با بیان اینکه این فعالیت در سه بخش انجام می‌شود، تصریح کرد: در بحث ساماندهی نصابان ۳۰۰ نصاب شناسایی شدند و برای آنها کارت صادر شده که مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اتحادیه اصالت کارت شناسایی نصابان را تایید کنند.

فیض آبادی افزود: بخش دوم انطباق مشخصات فنی دوربین های مدار بسته با کاتالوگ است که آزمایشگاهی برای این منظور تاسیس شده و ۳۱ آیتم اصلی و ۵۳ آیتم جانبی در دوربین های مداربسته آزمایش می شود تا اصالت آنها مورد تایید قرار گیرد.

وی بیان داشت: در بخش خدمات پس از فروش نیز جلسات زیادی را با سازمان نظام صنفی برگزار کردیم و قرار شد دفاتر خدمات پس از فروش مورد تایید اتحادیه قرار گیرند که ساماندهی را آغاز کرده و برای معرفی دفاتر فراخوان داده‌ایم.

رییس اتحادیه صنفی تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران گفت: از ارگان‌ها می‌خواهیم که قبل از استفاده از تجهیزات از تجربیات و تخصص اتحادیه استفاده و صلاحیت شرکت و کیفیت محصولات را بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد شکایاتی که به اتحادیه می‌رسد مربوط به واحدهای است که پروانه کسب و صلاحیت لازم را ندارند و اتحادیه این آمادگی را دارد که مشاوره رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهد.

قلمچی دبیر اتحادیه صنفی تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران نیز در این نشست گفت: پایگاه استعلام سطح بندی تجهیزات نظارت تصویری به نشانی egovahi.ir آغاز به کار کرده است و می توان از طریق این سایت اصالت تجهیزات نظارتی را بررسی کرد. وی افزود: همچنین در این پایگاه تجهیزات نظارت تصویری در چهار حوزه کارآمدی، امنیت و حریم خصوصی، انتقال تصویر و همینطور در حوزه کلی سطح‌بندی می شوند.

قلمچی تصریح کرد: آزمایشگاهی با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، شرکت صنایع امنیت فضای تبادل اطلاعات صاایران و مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی و همچنین با همکاری بخش خصوصی تاسیس شده و بیش از ۸۰ پارامترها به صورت تخصصی بر روی این تجهیزات مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به کمک این پایگاه امکان رقابت تولیدکنندگان داخلی با خارجی فراهم می‌شود و مردم می‌توانند کیفیت، کارایی، امنیت و پایداری تجهیزات را بررسی و اصالت آنها را استعلام کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.