امضای سند همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان

امضای سند همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان

به گزارش دیوان اقتصاد ، در پایان دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و جمهوری آذرب

به گزارش دیوان اقتصاد ، در پایان دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، سند نهایی اجلاس شامل ۸ سند همکاری امضا شد. در مراسم امضا این اسناد که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی مذاکرات دو روز گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کمیته اقتصادی، تجاری، بانکی، کمیته حمل و نقل و ارتباطات، کمیته انرژی، آب و محیط زیست، کشاورزی، علمی و تحقیقات چهار کمیته‌ای بودند که در جریان برگزاری این اجلاس، تشکیل شد.

وزیر اقتصاد یادآور شد که همکاری بانکی مورد توجه رییسان جمهوری دو کشور است و می‌خواهیم این کار به نتیجه نهایی برسد. کرباسیان افزود: یکی از مهمترین این اسناد، امضای سند سرمایه گذاری مشترک ایران و آذربایجان است که بر این اساس راه آهن رشت ـ آستارا با سرمایه گذاری مشترک دو کشور احداث می‌شود.

کرباسیان اظهارداشت: تامین مالی برای این مسیر ریلی با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری از جانب ایران و همچنین سرمایه گذاری متقابل جمهوری آذربایجان به همین میزان (۵۰۰ میلیون دلار) تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح معاوضه نفتی و گازی (سوآپ) از دیگر اسناد مهمی است که در این نشست به امضاء رسید، اضافه کرد: این قراردادها پس از تعطیلات نوروزی با سفر رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان، نهایی خواهد شد.

«شاهین مصطفی اف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز گفت: تهران و باکو به دلیل همزیستی در منطقه، دارای اشتراکات دینی و آداب و رسوم هستند و یکی از آنها، عید نوروز است. وی افزود: در چهارسال گذشته روابط دو کشور توسعه یافته و نتایج خوبی حاصل شده است که از آن جمله می توان به ۱۰ دیدار رییسان جمهوری دو کشور اشاره کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.