تشکیل ۴ گروه اجرایی شناسایی اموال موسسات

تشکیل ۴ گروه اجرایی شناسایی اموال موسسات

نایب رییس مجلس با اعلام ادامه تشکیل جلسات نمایندگان سران قوا برای تعیین تکلیف اموال موسسات در سال ۹۷، گفت: با تشکیل ۴ گروه اجرایی در هیات تسویه، اموال شناسایی می‌شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، مسعود پزشکیان، در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران قوا برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری، اظهارداشت: ۴ گروه اجرایی در هیات تسویه تشکیل شد که این گروه ها برای ۴ موسسه جداگانه شکل گرفته، چرا که اگر قرار بود مشکلات این گروه ها را یک هیات پیگیری کند، مشکلاتی دیگر به وجود می آمد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، افزود: در هر یک از گروه ها برای هر موسسه دستورالعمل روشنی مشخص می شود و این ۴ گروه اموال را شناسایی، به شکایات رسیدگی و قیمت واقعی اموال را تعیین می کنند و اموالی که دست به دست گشته را ردیابی می کنند که گزارش آنها به هیات سه نفره نمایندگان سران ۳ قوه ارجاع می شود.
وی با بیان اینکه نمایندگان سپرده گذاران با نیروهای اطلاعاتی وصل شده اند تا بتوانند فرآیند شناسایی اموال را دنبال کنند، ادامه داد: افرادی که از سپرده گذاران اطلاعاتی درباره اموال دارند می توانند به این گروه ارائه دهند.
پزشکیان با اشاره به اینکه شکافی بین تصمیمات اتخاذ شده و اجرای آن وجود داشت، یادآور شد: گاهی در پیگیری ها مشخص شد که وعده ای که داده شده اجرایی نشده که پس از بررسی ها مشخص شد که به دلیل وجود سلسله مراتب این دستورات اجرایی نشده است.
وی بیان داشت: لازم است که پیگیری شود که آنچه که تصمیم گرفته می شود در تمام سلسله مراتب اجرایی شود. سال آینده نیز جلسات نمایندگان قوا درباره موسسات مالی و اعتباری تا زمان رفع مشکل تمامی سپرده گذاران برگزار می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.