دلایل عدم استقبال صنعت بیمه‌ از ارایه محصولات جدید

مدیرعامل بیمه خاورمیانه تشریح کرد؛

دلایل عدم استقبال صنعت بیمه‌ از ارایه محصولات جدید

مدیر عامل بیمه خاورمیانه می‌گوید وقتی می‌خواهیم وضعیت بیمه‌ها را در ارایه محصولات جدید بررسی کنیم باید ببینیم که وضعیت بازار چگونه است؟ و آیا محصولات جدیداستقبال می‌شود؟ ضمن اینکه اکنون شرکت‌های بیمه تخصصی به طور جدی با مشکل آیین‌نامه رو به رو هستند که باید اصلاح شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،خلیل حسن‌زاده -  مدیرعامل بیمه خاورمیانه - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل عدم استقبال صنعت بیمه‌ از ارایه محصولات جدید گفت: نمی‌توانم تائید کنم که صنعت بیمه تمایل به ارایه محصولات جدید ندارد. در نظر داشته باشید که محصولات ما ناملموس هستند و چنین نیست که به محض اینکه محصولی به بازار عرضه می‌شود همه آن را ببینند، بنابراین باید آرام آرام دیده شود.

وی ادامه داد: اینکه بگویم اصلا نوآوری وجود ندارد، مورد قبول من نیست. خود ما در بیمه خاورمیانه در یکی دو سال گذشته حداقل دو محصول جدید ارایه کردیم. یکی از آن‌ها بیمه‌نامه هول لایف بوده که بیمه تمام عمر است و در نوع خود منحصر به فرد. همچنین یک بیمه‌نامه سنوات هم داشتیم که آن‌ هم محصول جدید بود.   این محصول جدید با توجه به تمایل کارفرمایان بر تسویه سالانه سنوات با بیمه‌شدگان تهیه شد. به این ترتیب که با این محصول، بیمه شونده در انتهای دوران خدمت خود به پولی دست خواهد یافت. این در حالی است که تسویه سالانه سنوات با بیمه شونده این امکان را از وی گرفته است.   

وی با تاکید بر اینکه معتقد است شرکت‌های بیمه در ارایه محصولات جدید مصمم هستند، این را هم گفت: در بخش خودمان باید بگویم که چنین نیست و معتقدم در یک‌ سال گذشته نیز ما نوآوری‌های لازم را داشته‌ایم. حالا اگر کسی که چنین موضوعی را طرح کرده باید توضیح دهد که چه انتظاری دارد و در چه بخش‌هایی با مشکل عدم تنوع روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل بیمه خاورمیانه این را هم گفت: البته لازم به ذکر است که مشکلاتی هم وجود دارد که به ویژه در بخش‌ بیمه‌های تخصصی مثل بیمه خاورمیانه که بیمه زندگی است، دست شرکت‌ها برای ارایه محصولات جدید بسته است. ما باید بررسی کنیم و ببینیم که چرا چنین اتفاقی رخ داده؟ که به نظرم می‌تواند پیش‌بینی عدم علت عدم استقبال بازار باشد.

حسن زاده ادامه داد: با این همه ذکر این نکته را ضروری می‌بینم که در بخش بیمه‌ها آیین‌نامه و مقررات باید اصلاح شده و به سمتی رود که شرکت‌های بیمه را برای ارایه محصول جدید تشویق کند. اکنون شرکت ما که یک شرکت تخصصی بیمه عمر است واقعا با مشکل آیین‌نامه مختص شرکت‌های تخصصی رو به رو هستیم و همان آیین‌نامه‌های قبلی بر شرکت‌های تخصصی حکمفرماست که با دید کلی تدوین و تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه بیمه مرکزی هم باید تغییراتی را بپذیرد گفت: مثلا سیستم نظارتی بیمه مرکزی نیاز به تغییر داد. هر چند نیاز به تاکید داریم که اتفاقات خوبی در بیمه مرکزی افتاده. مثلا برای بخش بیمه‌های زندگی مدیریتی ایجاد شده است. طبیعتا تا چند سال آینده اثر خود را می‌گذارد. ولی به هر حال تا امروز بیمه مرکزی خود هم در بخش بیمه‌های زندگی آیین‌نامه‌های قابل اتکایی ندارد و باید آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها هم اصلاح شود.

حسن زاده این را هم گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که بعضا حتی در بدنه بیمه مرکزی اختلاف نظر وجود دارد. مثلا هیئت عامل و رئیس کل و... از بیمه‌ها حمایت می‌کنند ولی بدنه کارشناسی هم هستند که بعضا همراهی نمی‌کنند که آن هم گفته می‌شود به دلیل آیین‌نامه‌ها است که باید اصلاح شود. 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.