ساعت کاری رستوران‌ها و شرایط ارائه غذاهای بیرون‌بر در ماه رمضان

ساعت کاری رستوران‌ها و شرایط ارائه غذاهای بیرون‌بر در ماه رمضان

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس ساعت کار رستوران‌ها برای ارائه غذاهای بیرون‌بر و ارائه خدمات در سالن واحد صنفی عنوان کرد و گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته، فقط فست فودی‌ها در ساعات روز به تعداد محدود، غذای سرد برای سفارش‌های بیرون‌بر آماده و ارائه می‌کنند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،سید علی‌اصغر میرابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنا بر روند سال‌های گذشته ساعت کار رستوران‌ها برای ارائه غذاهای بیرون‌بر، یک ساعت قبل از اذان مغرب و برای ارائه خدمات در سالن واحد صنفی حین افطار آغاز می شود و تا ۳۰ دقیقه قبل از اذان صبح است.

او افزود: این ساعت کار واحدهای صنفی با هماهنگی اتاق اصناف ایران و نیروی انتظامی تعیین‌شده است که در این زمینه اعلام‌ شده فقط فست فودی‌ها در ساعات روز به تعداد محدود غذای سرد برای سفارش‌های بیرون‌بر آماده و ارائه کنند.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس در رابطه با قیمت‌گذاری غذاهای ارائه‌ شده توسط زیرمجموعه‌های این اتحادیه خاطرنشان کرد: به دلیل تنوع غذایی، کیفیت مواد اولیه و کیفیت متفاوت واحدهای صنفی امکان، قیمت‌گذاری مصوب و یکسان برای تمام غذاها و رستوران‌ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: قیمت منطقی غذاهای ارائه‌ شده در واحدهای صنفی ۲۰ درصد بیشتر از قیمت تمام‌ شده برای صاحب رستوران است.

میرابراهیمی تأکید کرد: طی ۳۰ تا ۴۵ روز گذشته قیمت مواد اولیه همچون برنج و روغن با رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی مواجه شده که در این ایام واحدهای صنفی در زمینه تأمین مواد اولیه با مشکل روبرو شده‌اند.

با وجود آنکه مسئولان صنفی اتاق اصناف ایران احتکار در بازار را رد می‌کنند شواهد در بازار نشان از آن دارد که قیمت انواع محصولات مصرفی افزایش یافته و در این افزایش قیمت با وجود آنکه محصول در سطح شهر وجود دارد اما صاحبان کالا آن‌چنان علاقه‌ای به عرضه این محصولات ندارند.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.