اروپا تسویه حساب با ایران به جای دلار به یورو را مشروط پذیرفت

اروپا تسویه حساب با ایران به جای دلار به یورو را مشروط پذیرفت

عضو شورای ملی فرانسه گفت: اتحادیه اروپا تسویه حساب با ایران را مشروط به عدم وضع تحریم های ثانویه به جای دلار به یورو با ایران را انجام می دهد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا عضو شورای ملی فرانسه افزود: اتحادیه اروپا در حال بررسی چگونگی حفاظت از شرکت های خود در ایران و اقدامات مقابله ای در ارتباط با خروج ترامپ و ایالات متحده از برجام است.

وی تصریح کرد که گزینه های مختلفی را در حال رصد کردن هستیم و فکر می کنم که این گزینه ها در ۲ مقوله قرار می گیرند. اولین مقوله به این موضوع بر می گردد که چگونه بسادگی از منافع خود حفاظت کنیم؟ چگونه به شرکت های خود اجازه دهیم که به انجام تجارت در ایران یا سرمایه گذاری در این کشور ادامه دهند؟ چگونه شرکت های خود را از تحریم های ثانویه حفاظت کنیم؟

«دلفاین اُو» خاطر نشان کرد که مقوله دوم آن است که چگونه در ارتباط با اقدامات آمریکا که می تواند بر روی شرکت های اروپایی تاثیر بگذارد مقابله کنیم و اینکه آیا اتحادیه اروپا باید اقدامات فرامنطقه ای اعمال کند یا خیر.

این مقام فرانسوی گفت: اتحادیه اروپا بر روی مقوله اول تمرکز می کند و رویکرد دوم را در پیش نمی گیرد. «اُو» در ارتباط با ایده تهران برای تسویه حساب معاملات با اتحادیه اروپا به یورو  گفت که این موضوع با خروج آمریکا از برجام و وضع مجدد تحریم ها علیه ایران ارزش بررسی دارد.

وی در ادامه گفت: به هر ساز و کاری که به اروپا اجازه دهد به جای دلار به یورو با ایران تجارت کند به شرطی که مشمول تحریم های ثانویه آمریکا نشود، توجه خواهیم کرد. صندوق سرمایه گذاری اروپایی را با دقت بررسی می کنیم که شرکت های اروپایی را محافظت می کند؛ بنابراین تمام گزینه ها را در نظر می گیریم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.