کاهش قیمت طلا به کمترین میزان 5 ماه گذشته

کاهش قیمت طلا به کمترین میزان 5 ماه گذشته

به دنبال اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا مبنی بر برقراری جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن قیمت طلا به کمترین رقم 5 ماه گذشته رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، پس از اینکه وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: جنگ تجاری میان چین و آمریکا برقرار است، قیمت ارزش دلار بالا رفت و تقاضا برای دارایی‌های امن نظیر طلا کاهش یافت که سبب کاهش قیمت این فلز گران‌بها به کمترین رقم 5 ماه گذشته شد.
هر اونس طلا با 9.13 دلار کاهش 1283.91 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها در ساعات اولیه معاملات به 1281.76 دلار، کمترین رقم از 27 دسامبر رسیده بود.
نعیم اصلام، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «قیمت طلا تحت فشار تقویت دلار قرار دارد.»
وی افزود: «نبود تعرفه‌های تجاری و لحن خصمانه میان دو کشور نیز اثر عکس بر قیمت طلا داشته (و مانع از کاهش بیشتر آن شده) است.»
پس از اظهارات منوچین، ارزش دلار در برابر ین افزایش یافت و به بالاترین رقم 5 ماه گذشته در برابر سبدی از ارزها رسید.
قیمت طلا هفته گذشته برای نخستین بار از اواخر دسامبر به زیر 1300 دلار در هر اونس رسید و تا اکنون زیر متوسط 200 روزه قیمت معامله می‌شود.
تقویت دلار، طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران می سازد. بعلاوه، افزایش نرخ بهره آمریکا و انتظار برای یک افزایش دیگر در ماه آینده از سوی فدرال رزرو، تقاای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های بدون بهره را محدود می سازد.
اصلام گفت: «سرمایه‌گذاران در انتظار نشست این هفته کمیته بازار آزاد فدرال رزرو هستند و اگر فدرال رزرو موضع افزایشی خود را تلطیف نکند، باید کاهش بیشتر قیمت طلا را انتظار داشت.»




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.