برگزاری اولین گردهمایی مدیران بیمه های زندگی در بیمه مرکزی

برگزاری اولین گردهمایی مدیران بیمه های زندگی در بیمه مرکزی

پنج‌شنبه, ژولیه 12, 2018 - 20:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

اولین گردهمایی مدیران بیمه های زندگی شرکت های بیمه در بیمه مرکزی به منظور احصاء اقدامات، اصلاحات و اولویت های تحقق اهداف تعیین شده در راستای برنامه ششم توسعه با حضور معاون نظارت بیمه مرکزی و مدیران بیمه های زندگی شرکت های بیمه برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، معاون نظارت بیمه مرکزی در این گردهمایی گفت: با توجه به تکلیف بند الف ماده (۱۱) قانون برنامه ششم توسعه«سهم بیمه‌ های عمر از حق بیمه تولیدی بیمه‌ های بازرگانی کشور حداقل تا پنجاه‌ درصد(۵۰%) نسبت به سال پایه اجرای قانون برنامه افزایش یابد»، خواستارتوجه به الزامات تحقق این تکلیف قانونی ضروری شد.
وی افزود: اصلاح تشکیلات سازمانی و اختصاص یک اداره­ کل مجزا برای نظارت بر بیمه­ های زندگی یکی از اقدامات بیمه مرکزی در این راستا بوده است.
معاون نظارت بیمه مرکزی، هدف از برگزاری این جلسه هم­ اندیشی بیمه مرکزی و شرکت های بیمه را بررسی موانع توسعه رشته بیمه زندگی و دستیابی به درک مشترک در این خصوص دانست و گفت: یکی از راهبردهای توسعه رشته بیمه ­های زندگی، اصلاح آیین­ نامه شماره ۵۴ در خصوص نمایندگی تخصصی بیمه ­های عمر است که هم ­اکنون در دستورکار بیمه مرکزی قرار دارد.
وی افزود: راهبرد اصلی که در سال جاری در دستور کار معاونت نظارت بیمه مرکزی قرار دارد ، اجرای آیین ­نامه شماره ۴۰,۷ مصوب شورایعالی بیمه است. در این آیین نامه تفکیک حساب های بیمه زندگی از بیمه­ های غیرزندگی یا تفکیک عملیات بیمه­ های زندگی و غیرزندگی شرکت های بیمه مختلط از طریق تاسیس شرکت بیمه تخصصی زندگی پیش بینی شده که شرکت های بیمه می توانند یکی از این راهکار ها را انتخاب و اجرا نمایند.
همچنین در این نشست، مدیران بیمه­ های زندگی شرکت­ های بیمه ضمن تاکید بر تمایل به ادامه همکاری و تعامل بیشتر در حوزه­ های فنی و تخصصی با نهاد ناظر، به بیان چالش­های پیش رو پرداختند که نیاز به آموزش تخصصی شبکه فروش و توسعه هدفمند آن، لزوم بازنگری آئین نامه شماره ۶۸، لزوم شفافیت در مقابل نهاد ناظر و بیمه ­گذاران با ارائه برخط اطلاعات مورد نیاز، تمرکز بر ارائه محصولات مبتنی بر پوشش­ های بیمه­ ای بر اساس نیاز بازار، ایجاد وحدت رویه در نحوه ثبت اتکایی اجباری پوشش ­های تکمیلی و لزوم بازنگری در نرخ سود فنی با توجه به شرایط تورمی­ کشور از مهمترین موارد مطرح شده بود.

در پایان مقرر شد به منظور ارتقاء جایگاه بیمه­ های زندگی و بهبود وضعیت آن برای رسیدن به اهداف مشترک، جلسات کارشناسی مدون با هدایت اداره کل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه مرکزی برگزار شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.