تامین ۳.۲ میلیارد یورو ارز برای واردات کالاهای ضروری ظرف یک ماه

رییس کل بانک مرکزی خبر داد؛

تامین ۳.۲ میلیارد یورو ارز برای واردات کالاهای ضروری ظرف یک ماه

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: ۳.۲ میلیارد یورو ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز مردم در یک ماه گذشته تامین شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی آورده است: گزارش کوتاهی از اقدامات بانک مرکزی در تامین ارز کالاهای مورد نیاز مردم عزیزمان معروض می‌دارد: دولت و بانک مرکزی با تشدید تحریم های دولت آمریکا و در چارچوب اقتصاد مقاومتی ضمن شتاب بخشیدن به تقویت و تحکیم ذخایر ارزی کشور، واردات غیرضرور را کنترل و صادرات را شتاب بخشیده و تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری و نیز مواد اولیه و سایر کالاهای مورد نیاز مردم را با تدبیر و اولویت بندی به نحو مطلوبی انجام می دهند.
فقط ظرف یک ماه گذشته حدود ۱.۸ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی و ضروری شامل روغن، گوشت برنج، کنجاله، تجهیزات پزشکی، دارو و ... و ۱.۴ میلیارد یورو از طریق سامانه نیما برای واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای و مصرفی مورد نیاز مردم تامین شده است.
این برنامه با جدیت دنبال می شود و مردم عزیز مطمئن باشند تلاش های لازم برای تامین کالاهای اساسی و ضروری آنها انجام خواهد شد. دولت آمریکا بیشتر اقداماتی که می خواست و می توانست در ۴ نوامبر انجام دهد را تاکنون انجام داده و از حالا به بعد بیشتر در پی جنگ روانی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.